Gå til innhold

jeg er en stor dust, em n jeg prøver bare og overleve. (haster)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt.

Jeg har en datter på 17 mnd fra før, jeg og samboer har vært av å på flere ganger, nå har han bodd hos meg i 2 mnd, men skal inn å sone en mnd neste uke... han har sonet en gang før..8 mnd..

men etter dette er han ferdig (alt han soner for er gamle saker)

Tingen er at fordi at jeg plutselig ikke skal være uten penger har jeg sakt at jeg har bodd alene til trygdekontoret.

Men nå har noen sakt til trygdekontoret at jeg bor sammen med barnefaren, og jeg må bekrefte at jeg ikke gjør dette.

Men nå er tingen også at jeg er gravid, 14 uker... jeg takkler rett å slett ikke alt dette her, er det forsent å ta abort?

Det er sikkert mange her som hater slike som meg, men det får så være, har det ille nok som det er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, leste dette innlegget på DIB også og vet ikke hva jeg skal si,annet enn at grensen på abort er 12 uker.. Men tror du kan søke om det. ta kontakt med fastlegen din å hør med han.. kan ikke gjøre annet enn å ønske deg lykke til med ting..

Skrevet

Du har to store og alvorlige ting og forholde deg til.

For å ta trygdekontoret først. Vi vet nok de fleste at å komme i bråk med privatpersoner er en ting, staten er en helt annen. Om du er mistenkt for trygdesvindel - ved at du har oppgitt deg som enslig mor, mottatt stønad for dette og så blir tatt med barnefar boende hos deg - ja, så tror jeg at du må være realist...dette er trolig meget alvorlig.

Jeg ville anbefale deg å snarest kontakte advokat. Med liten inntekt, eller gjennom husforsikring kan du mest trolig få fri rettshjelp. Advokaten kan fortelle hvordan du skal forholde deg videre og hvordan du skal gå frem for å få bevist din uskyld.

Når det gjelder barnet. 14 uker er lang tid. Grensen er på 12 uker, etter det..men ikke svært lenge etterpå kan du få gjennomført abort, men da er det egen søknad og "strengere" regler for å si det sånn. Det må veie svært tungt for for at du skal få dette gjennomført.

Du bør snarest ta kontakt med fastlegen din for å søke om dette om det virkelig er det du vil.

Du er nok i en "panikktilstand" nå pga. alt som er skjedd så kanskje bør du finne noen å prate med slik at du ikke tar alle avgjørelser alene, dvs. det må du jo, men det kan være greit å høre andres meninger og tanker på vegen. Kanskje kan vedkommende gi deg den input du trenger for å komme best mulig gjennom dette.

For.eks. Amathea.

Ikke mye positivt i dette innlegget desverre, men jeg tror nok at det er greiere å være ærlig med deg.

Dog bør du ikke miste motet, ting kan gå greiere enn jeg skriver og du tror.

Lykke til.

Skrevet

Trygdesvindel er som sagt en alvorlig sak, men man kan jo bli gravid om man ikke bor sammen. Den absolutte grensen for abort er 16 uker. Men da er det en nemd som bestemmer om du skal få gjennomført eller ikke. Dette må søkes om, så du har for å si det mildt DÅRLIG TID. Løp til legen, han kan fortelle deg reglene,

Skrevet

For det første.. ta det helt med ro.

Når du mottar overgangsstønad fra trygdekontoret er det faktisk lov å ha et kjæreste forhold til faren.

Det er derimot ikke lov å bo sammen eller at han forsørger deg.

Jeg tror du fint kan si det som det er til trygdekontoret at forholdet ikke har vært stabilt.

At dere har prøvd å få forholdet til å fungere og at det kanskje derfor kan oppfattes som at dere bodde sammen, men at det viktigste for deg var økonomisk stabilitet for deg og barnet ditt siden forholdet til barne far ikke var bra og at han i tilegg er inn og ut av soning.

Forklar at du ble gravid i et av forsøkene på å reparere forholdet.

Hele greia med trygdekontoret ordner seg nok bare du ordlegger deg riktig, kjenner til flere saker med likhetstrekk til din.

Når det gjelder abort er jeg ikke sikker på om du ønsker barnet eller vil ta abort pga hele greia med trygdekontoret og økonomien.

Uansett så må du søke nå om å få det gjort. Det blir vanligvis innvilget.

Skrevet

Ms.Miller med juligutt

takk for gode ord.

Skulle gjerne ha pratet mer med deg.

Takk til dere andre også, er litt utafor for tiden, trygdekontoret krevde masse papirer og nå har jeg 200 kr å leve for.

Typen hadde tatt feil av datoene så han skal inn i morra.

:(

Skrevet

Lykke til! Jeg håper det ordner seg for deg! Hold oss oppdatert da!

Skrevet

Trygdesvindel er alvorlig, og du kan ende opp med å måtte betale tilbake overgangsstønaden for den tiden du har hatt samboer!

Når man mottar stønader, er man pliktig til å informere trygdekontoret om endringer!

Skrevet

Vil ikke kalle det her svindel.

Skrevet

HI

Faren til barnet gikk ifra meg for tre dager siden, han sa han gadd ikke leve med meg når det ble så mye styr, og uannsett så var det ei anna jente han likte litt. Jeg ble helt ute av meg og sa hva med barnet (visste igrunn ikke hva jeg skulle si)

Da sa han ja hva med det, har ikke du vurdert abort a.

I dag er jeg 15 mnd på vei, sitter her å gråter litt, hvet ikke hvordan jeg skal klare dette, synes de er kjempemasse med med hun på 17 mnd.

Alt er bare kjempekjipt, litt positivt er det jo oppi dette, trygdekontoret sa de skulle betale tilbake alle pengene mine, da de trodde på opplysningene mine. Jeg har ikke noe å sjule men alikevell sitter jeg å engster meg for at de skal komme på besøk fra trygdekontoret.

Sitter med angst hele tiden.

I tillegg føler jeg at det er noe rart med den lille i magen, da jeg enda ikke har følt noe liv, kjente liv med vesla allerede i da jeg var 13 uker sist. Det er så mye at jeg hvet snart ikke hvor jeg skal gjøre av med og vesla stakkars ser mamman sin med tårevåte øyne hele tiden, har dårlig samvittighet til henne også. nei uff aner ikke lenger jeg.

Skrevet

15 uker, ikke 15 mnd

Skrevet

Den barnefaren klarer du deg fint uten!

Jeg tror du er et sterker forbilde for dine barn uten en sånn dust i livet deres.

Bra det ordnet seg med trygdekontoret, ikke vær redd for at de skal komme. Du har ditt på det rene ikke sant.

Kanskje du eventuelt skal finne noen å prate med, en sosionom eller noe som kan stille opp for deg og veilede deg okonomisk osv..

Selv om ting føles langt nede nå så blir det garantert bedre etterhvert som du blir vant til den nye situasjonen din og klarer å akseptere det.

Lykke til!!!!

Skrevet

Kjære deg!

Ville bare berolige deg angående dette med spark, kjente ikke noe særlig liv denne gangen (3gang) før uke 16-17 og ikke regelmessig før uke 19! Morkaka ligger foran fikk jeg vite på ul.

Jeg har utført provosert abort da jeg ble ufrivillig gravid. Mange og gode årsaker, men vil likevel råde deg til å få hjelp til å sortere følelsene - er barnet uønsket av DEG, eller der det for å få ryddet bort en bekymring?

Selv bærer jeg nå et barn som ikke er planlagt, og helt ærlig så er jeg ikke akkurat i lykkerus! Syns det er vanskelig å glede meg til barnet kommer, men hadde lovet meg selv å aldri ta abort igjen, så derfor valgte jeg å beholde. Så begge situasjonene kan være like tøffe, både å ta en abort og å beholde et uønsket barn - det kan jeg skrive under på!

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget. Bare at jeg ville la deg vite at gode, flotte og sterke jenter kommer av og til i uutholdelig vanskelig situasjoner. Du har ikke gjort noe galt, du gjør ditt beste i en tøff situasjon!!

Sender deg masse sterke tanker uansett hva du velger!!! KLEM!

Skrevet

Jeg skjønner at du har det vanskelig, men faktisk har det skjedd gode ting her også. Trygdekontoret trodde på deg, dog jeg håper du har lært leksa di nå. For det andre har typen forlatt deg, ja jeg tror du senere vil innse at det ikke var verdens undergang for jeg mener bestemt at han ikke fortjente deg. Man forandrer seg ikke over natta og han virker ikke som noe man venter på akkurat, han har tross alt ikke tilbringt så mye positivt inn i livet ditt bortsett fra de mest verdifulle du har. Du har en tøff tid foran deg, men når du kommer ut av dette er du sterkere enn før med mange erfaringer rikere.

Lykke til med valget ditt,

Det er bare ditt valg og du skal kjenne deg komfortabel med det.

Jeg håper du har familie og venner som kan støtte opp om deg nå.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...