*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Samboeren og jeg lurer på om vi skal gidde eller om vi bare skal nøye oss med jordmorsamtalen og omvisning på føden. Noen synspunkter?
Bromelia Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Vi var på 1 dags fødselsforbredende kurs med omvisning på føden og barsel. Jeg er veldig fornøyd så langt.. Tror ikke jeg vil ha nytte av å løpe på kurs en gang i uka.. Har hørt om ei som fødte før de var kommet til fødsel (var sånnt kurs som gikk over flere uker), jeg ville følt at hele kurset var bortkasta hvis det var meg.. 2 dager igjen til termin... Vente vente..
Dailis Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Nei, ikke på noen måte i forhold til informasjonen. Lærte ikke noe nytt (selv om det var første) og fikk ingen råd brukenes under fødsel. Men traff ei koselig jente der da.... Vi hadde mange trilleturer første par årene.
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2006 Tenkte på det jeg også, at jeg kunne møte andre som var gravide, men nå har jeg begynt å være med på BIM-treff, så da faller jo det argumentet litt bort. Tror kanskje vi dropper det jeg, da...
Gjest -lilly- Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Jeg syntes det var kjempe interessant. Var på 2 dagers kurs (inkl. omvisning på føden) og det var så mye jeg absolutt ikke visste om fødsel og sånn. Så vi hadde veldig nytte av det. Vi venta da vår første og da var jo alt så ukjent. Vi kommer ikke til å gå denne gang siden vi nå vet hva vi skal gjennom. Men det er absolutt å anbefale til alle førstegangsforeldrer
førstefødt, 31 år, Bergen Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Hei! Vi har ikke gått på svangerskapskurs, pga har lest så mye at vi føler vi vet mye alledere. Men; det fødselsforberedende kurset på føden/ storken på KK var veldig nyttig (Gikk over en halv dag)! Det var flott å bli kjent med fasilitetene før vi kommer der den dagen det gjelder. Lettere å planlegge i forhold til egen fødsel, ta valg, se for seg ulike fødestillinger mv mv. Synes omvisningen /kurset gav meg en ny trygghet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå