Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg spiser og spiser og spiser..men ikke snakk om at jeg går opp.

Jeg gikk opp 3-4 kg da jeg var gravid, og nå har jeg gått ned 10..

Jeg har høyt stoffskifte, noe som gjør at jeg jo forbrenner mer..

men jeg liker det ikke. er livredd for å bli seendes ut som jeg gjorde før..da så det ut som jeg var syk :S

Men hvordan skal jeg gå opp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5223344-hvordan-g%C3%A5-opp-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Har hørt at det faktisk kan være vanskeligere å gå opp i vekt enn å gå ned !

Men mange av de samme rådene blir gitt når man skal opp i vekt som når man skal ned :

Altså :

spis ofte - hver 2-3 time . - spis deg mett + litt til !!

spis mat som inneholder mye kcal. som f.eks nøtter - det inneholder masse sunt fett. (ta en håndfull nøtter innimellom måltidene også)

spis avocado - kaloribombe - men sunt fett også her!

Bruk sunne oljer til matlaging og og ha masse på salaten ( rapsolje /olivenolje f.eks)

Fet fisk er også bra !

Det er viktig at du ikke hiver i deg masse snop og mat med det usunne fettet (mettet fett) - selv om det ikke legger seg utenpå kroppen hos deg - vil det legge seg i blodårene dine !

Jeg er ingen ernæringsfysiolog - men har nå gitt deg råd som jeg har lest i blad/sett på tv mm.

Anbefaler deg å surfe litt på nettet - der finner du sikkert en ernæringsfysiolog du kan maile .

Lykke til ! :)

du bør ironisk nok spise det andre gjør når de slanker seg, bare at du bør spise større porsjoner. Da tenker jeg på dietter, livsstilsendringer ikke pulverkurer selvfølgelig. I tillegg ville jeg spist proteinbars og kosttilskudd. Du får også kjøpt egne næringsdrikker på apoteket.

Annonse

Har hatt samme problem en gang i tida jeg også, det eneste som "funka" for meg var å drikke slankepulver ved siden av hovedmåltidene. Gikk opp 4-5 kg. den første mnd.

Buhu.... nå sliter jeg andre veien..... (Etter barn nr 4. og passert 30)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...