Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å kjøpe hentetøy så babysen kan ha på seg når vi skal hjem fra klinikken. Hva kjøper dere str 50 eller 56??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har litt av begge deler, men mest i 56.

Skrevet

Kjøpt litt i begge deler.. Hentesettet blir vel i 50 tenker jeg :o) Får se ann litt... Har med litt forskjellig :o)

Skrevet

kjøper det meste i str 50. Fekk ei stor jente sist, og reknar med det skjer denne gangen og (så sant ho ikkje kjem for tidlig). Så eg trur nesten ikkje babyen vil passe str 50.

I hentesett har vi et strikkasett frå bestemor, som blir i ca 2 mnd. Kanskje litt stort, men tar med i str 50 og 56 i tillegg.

Skrevet

Str 60 og noen få ting i 56.

Forrige barn var 53 cm, så da passer jo ikke 50. I tillegg har vi tørketrommel, og da krymper klærne en størrelse.

Skrevet

Jeg hadde jo å hørt det, å hadde storsett ikke handlet noe i det hele tatt da.. Visste ikke hva det skulle bil så det var ikke noe vits å handle.. De klærne vi hadde med til barsel hadde vi arva, litt av begge farger da.. :) Så skulle bestemor få kjøpe henteklær mens vi lå inne..

De klærne jeg fikk var stortsett i 56 og 62. Fikk noen få plagg i str. 50 som jeg tenkte å bytte siden alle sa det ikke var nødvendig, de skulle bare passe ei uke eller to.. Selv var jeg jo hellig overbevisst om at dette var bortkastet penger.. Men det viste seg at min gutt brukte str. 50 i allefall de 6 første ukene. Den første mnd. var faktisk 50 for stort.. Er jo litt forskjellig fra merke til merke, men gutten min svømte i 50 klærne den første tiden.. Han var ikke unormalt liten heller, 3065 g og 49 cm. Etter 6 uker var han nesten 5 kilo og mange flere cm (huske ikke helt) og passet de enda.. Så denne gangen har jeg kjøpt flere 50 klær, for jeg gidder ikke at den kommende prinsesse skal flyte rundt inni klærne sine.. Så det stemmer ikke alltid at barna går rett inn i 56-60 klæne..

Skrevet

Hei

Jeg brant meg veldig på det der. Hadde kjøpt en hel drøss med klær i str 50. Var bare så synd at gutten min var 54 cm da han ble født;) hehe. Ingenting passet... Sikkert lurt å ha litt, men de vokser jo veldig fort fra de minste størrelsene:)

Skrevet

Noen sett er laget i str 50-56 altså 0-2 mnd eller noe sånnt.De har jeg kjøpt litt av:)

Skrevet

Det er faktisk forskjell på de ulike kjedenes str også... Min erfaring er at H&M er litt større enn f.eks Lindex sine klær i samme str. Vi fikk en jente på 50 cm/3107g sist, og str 50 var mer enn nok til henne. Str 50/56 hos Kappahl er også et alternativ, det kan brukes på de fleste nyfødte.

Det beste tipset er faktisk å ikke kjøpe for mye klær før babyen er født, utenom noen bodyer og henteklær etc. For veldig mange får klær i gave, og om str skulle være feil kan det jo absolutt byttes.

Gjest Frantic
Skrevet

Erfaringen min fra de to forrige er at str 50 blir for lite, eventuelt varer det en uke (mine gutter var 3600g og 49cm, og 4300g og 50cm). Så jeg kjøper nyfødt klær i str 56, og de varer heller ikke så lenge før en må over på 62. Med første hadde jeg henteklær i str 50, og bodyen var faktisk for liten - dette kan jo variere litt fra merke til merke kanskje, men jeg kjøper nesten alltid bodyer en str større, de krymper oftest en del i vask.

Skrevet

vi har kjøpt det meste i str 56..det er bedre at klærne er litt for store enn litt for små :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...