Gå til innhold

penicillin når man er gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått halsbetennelse og er skikkelig slakk og har veldig vond i halsen. jeg er i uke 34 og lurer på om det er noen som vet om det er skadelig å gå på penicillin når man er gravid. jeg skal til lege i morgen men lurte bare på om noen her har erfaring med det...

Skrevet

Kommer ann på typen penicillin, men Apocilin (veit ikke helt åssen det skrives) skal visst gå greit.

Skrevet

jeg var på legevakta i natt, pga fikk ikke puste, og utrolig forkjølet.

Det viste seg da at jeg har fått astma bronkitt, for første gang i voksen alder.

Fikk apocillin 660 mg, 32 tbl.( 4 stk pr dag )

og ventoline 0,1 mg/dose.

Skrevet

Apocillin går greit. Har også halsbetennelse, samt bronkitt, skikkelig pyton! Jeg er i uke 31. Sover ikke om natta, hoster som en galning og er dødssliten. Kan jo ikke bruke noe hostestillende uten rådføring med lege, som jeg får ringe igjen i morra. Sukk.

Skrevet

uffja, det er veldig slitsomt å gå sånn nå.

jer er i uke 30 nå, så det er lissom tungt fra før av.

Skrevet

gå til lege så sjekker han for det første at det virkelig er en bakterieinfeksjon som skal behandles med antibiotika. husk at det kanskje er bedre å gå tidlig enn å vente for lenge. vet bare at jeg de siste ukene-selv om jeg har vært helt frisk-har vært trøttere enn normalt. og det er kanskje greit å ikke kjøre seg helt ned med en forkjølelse?

endel penicillin kan brukes. legen vil ALDRI foreskrive noe som kan være skadelig..

sykepleier

Skrevet

Jeg hadde lungbetennelse i vinter, (aoo) da fikk no jeg i hvertfall ett eller annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...