Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere? (dere som ammet altså)

Anbefalte innlegg

Sitter å lurer på om det er på tide å slutte for gutten min på 15 mnd. Han skal begynne i barnehagen til høsten og noen anbefalte å fortsette litt utover høsten slik at han får litt av de antistoffene i seg, men på en annen siden er det godt å få tilbake kroppen min i sin helhet når jeg begynner på jobb.

Ammer ikke ofte lengre nå. kun morgen og kveld.

Fortsetter under...

Ammet i 13 mnd, da sluttet hun plutselig av seg selv. Jeg kunne holdt på lenger, men det er jo litt deilig å være ferdig med det også. Ammet kun 3 ganger daglig fra 8 mnd (da begynte jeg på jobb) og 2 ganger daglig fra ca. 11 mnd.

Annonse

sluttet i forrige uke og gutten er 19 mnd. Morgen og kveld her også, men må begynne på medisiner som ikke kan kombineres med amming. Synes det var helt greit, og han er en frisk gutt. Syn to ganger første 7 mnd. Sluttet på dagen, og etter et par dager med sutring går alt fint. Fint å ha kroppen tilbake.

Første jenta mi ammet til hun var to år. Mest kosen på slutten. Andre ammet jeg til hun var 15 mnd. Da begynte jeg på medisiner som jeg ikke kunne amme med. Og deilig å være ferdig, siden hun var litt hos pappan sin. Ble så fryktelig melkespreng på meg, når hun sovover en natt hos pappaen.

Gutten min er 15 mnd. og jeg ammer fortsatt. Blir stort sett 1-2 ganger i døgnet. Har jobbet deltid siden han var 10 mnd. Har ikke satt noen endelig dato for når vi skal slutte. Hittil er det han som har styrt nedtrappingen. Vi får se hvordan det går.

Min gutt begynner også i barnehage til høsten så det er sikkert fint om han fortsatt vil ha en liten "mm-vaksine" en stund til.

Annonse

Jeg ammet gutten vår til han var 9-10 mnd gammel, da begynte jeg med p-piller, og de gikk ikke sammen med amming... Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ammet til han var rundt året...

Ved 10 mnd trappet vi ned til å amme morgen og kveld, men det var ikke nok til å holde melkeproduksjonen min oppe, så ved 11,5 mnd var det helt slutt. Hadde som mål og amme lenger og trodde i grunnen at det skulle være litt vemodig, men hverken tulla eller har savnet det. Nå kommer hun og gir kos på kinnet og det er herlig :-)

Jeg synes i grunnen ikke at det spiller noen rolle hva andre gjør, om de ammer 3 mnd eller 2 år. Du må gjøre det som passer for deg og babyen. Noen babyer trenger mer nærhet og kos enn andre og dermed ammer vel noen lengre enn andre.

Jeg sluttet å amme da minsten var 14 mnd. Da skulle han på ferie, og det var mest praktisk. Kunne godt ha fortsatt, men fikk høre så mye negativt slengt etter meg fordi jeg ammet så lenge. Orket ikke det der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...