Gå til innhold

Barnevakt for denne aldersgruppa

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker ungdom til barnepass? Jeg mener helt unge under 16 år. Jeg vet ikke om noen som gjør dette, og ville aldri gjort det selv.

Men ut fra diskusjoner i andre forum her inne, virker det som om folk synest det er helt greit å overlate små barn til tenåringer, og ser ingen betenkeligheter med det.

Er det jeg som er overbeskyttende som helst ser at de som passer babyen min helst har hatt barn selv, er voksne og ansvarlige, og vet hva som skal til om noe skulle skje, og at de oså vet hva som krevest for at en liten baby skal ha det godt så vel som trygt.

Når jeg husker tilbake til min egen ungdomstid, ser jeg jo nå som mor, at kvaliteten på trillepikene ikke var den høyeste, fordi om jeg ikke tenkte slik den gangen når vi spradet rundt.

Det kan vel ikke ha endret seg så stort?

Hvilken aldersgrense ville du ha satt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5221239-barnevakt-for-denne-aldersgruppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg passet selv barna i gaten fra jeg var 9 år, var helt normalt i gaten vår det. jeg har en jente på 13 år som triller min sønn på 6mnd en gang i blant i en times tid, gjør meg ingenting, hun er så snill og grei. hun er datteren til huseieren. hun har mob.nr mitt så hun kan ringe meg om noe skulle skje, og jeg sier til henne om han skal bli lei og gråte så må hun komme hjem med han. vil etter hvert la henne ha han lenger enn en time...

Det jeg tenker på er hva hvis noe skulle skje? Barnet setter noe i halsen, eller får noe annet akutt som trenger førstehjelp.. Hva kan en 13- åring bidra med da? Vil h*n gjøre de rette tingene? Huff, jeg bekymrer meg for alt.. Men hva hvis??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...