Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Gutten min er 6 uker gammel på fredag. Den siste tida, ca en ukes tid, har han skreket masse og virket sulten på kveldene. Han søker og søker etter pupp, og jeg legger han der hele tida. Han suger litt og slipper og begynner å hylskrike. Dette har gjentatt seg flere kvelder. Jeg har da forsøkt å pumpe meg, men det kommer fint lite ut av puppen min... De to siste kveldene har jeg gitt hanerstatning i 21 tida etter at han har drevet og suttet på puppen siden i seks tida. Da har han drukket ca 100 ml erstatning. Stakkars lille, han må tydeligvis være skrubbsulten på kveldene. Er det riktig av meg å gi han erstatning da? Han suger jo veldig mye på kvelden før han får det og jeg pumper litt etter han har fått erstatning også, for å forsøke å stimulere produksjonen. Er det noe annet jeg kan gjøre?
shabby Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Jeg hadde og for lite melk på kvelden en periode. Gikk seg til etterhvert. Begynte ikke med MME før han var rundt 7-8mnd.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Jeg kan ikke si hva som er riktig og galt, men jeg kan fortelle deg omhvordan vi gjorde det. Jenta mi sutret og skrek i flere dager, siden jeg la henne til puppen hele tiden trodde jeg hun fikk nok mat. Vi trodde en stund at det kanskje var kolikk, siden ingen ting hjalp. En dag sa samboeren min at vi måtte prøve litt erstatning på flaske. Og så var det ut på butikken, vi kjøpte en flaske og en to kartonger ferdigblandet småfolk mme. Hvem tror du var lykkelig den kvelden? Hun var blid og glad, og mett og god! Og vi var lykkelige for første gang på en uke! Du kan jo la ham få pupp først, og når du merker at han ikke får nok/blir urolig kan du gi han så mye tillegg som han orker. Et annet forslag er å gå inn på ammehjelpen.no der kan du se hvordan du kan jukse litt....At han suger puppen, og at du får stimulert produksjonen, men ved hjelp av en slange du taper fast til puppen(mme eller pumpet melk på flaske, går i en slange ned langs brystet ditt og inn i munnen hans.) Du får ha lykke til uansett hva du gjør! Det er bare du som kan avgjøre hva som er riktig for deg og babyen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå