Gå til innhold

Juni: Har dere alle tenkt å joine en barselgruppe?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg kommer til å gjøre det, hvis ikke det virkelig anbefales på det sterkeste da...? Hvor vanlig er det?

Jeg er så heldig å ha bestevenninna mi med termin 2 uker før meg, i samme by, så jeg har jo ei jeg kan skravle&henge med masse sånn sett.

Fortsetter under...

Hadde vært ltt greit å bli med i en barselgruppe...har ingen erfaring, men kan liksom tenke meg at det hadde vært litt ålreit:)

Hakke peil om det finnes no sånt her (i larvik) men tror vi får beskjed om det på helsestasjonen??!? eller er jeg helt på bærtur nå?!?!? veit heller ikke hvilken helsestasjon jeg tilhører...er egentlig fra sandefjord og er ganske grønn på hvor saker og ting er i larvik...spurte jordmor, men hun sa bare at jeg ville få brev fra den helsestasjonen jeg tilhørte rett etter fødsel...så da er det bare å vente da...:)

Termin om 9 dager:)

uff...det kommer helt ann på hvem som er i denne barselgruppa....

om det er en gjeng med høns så gidder jeg ikke, men om det er koselige mødre så klart jeg blir med!

Men gidder ikke sitte sammen med en gjeng med grrr'*ÆØ* bare fordi de tilfeldigvis har fått barn samtidig med meg!!

hehe... er litt sur for at jeg ikke får sove :):):)

Jeg har ikke vært med i noen barselgruppe tidligere, men har som du hatt venninner med barn i samme aldersgruppe og fått stor nytte av å prate med dem om ting og tang.

Men denne gangen så kan det godt tenkes at jeg blir med, hvis jeg føler for det etter fødselen naturligvis :-)

Når jeg skulle ha nr 1 var jeg 28 år og bodde på landet (hvilket jeg kun gjorde en et års tid så jeg var jo litt malplassert allerede). Kom da i barselgruppe med 4 el 5 andre mødre, som alle hadde 2 og 3 barn hver fra før og som alle var over 35. DET var skikkelig nedtur... Følte meg temmelig utafor kan du si og var bare med på to møter på helsestasjonen...

Er fortsatt interessert i barselgruppe denne gangen også for jeg kjenner mange som har veldig fine erfaringer med det - men kun dersom det er noen der som jeg føler jeg kan "klikke" med, jeg orker heller ikke være med i en barselgruppe bare for å være det... :o)

Annonse

Jeg har tenkt å møte opp på første samling om ikke annet, og se om det er noe for meg. Det er jo et "must" at man kommer overens med de andre mødrene for at det skal bli noe ålreit da...

Dessuten tenker jeg som så at helsestasjonene setter oss jo i kontakt med adnre mødre som bor i samme område som en selv. PÅ den måten får man kontakt med både familiene og barna til de vennene/skolekameratene barna våre får etterhvert. Det er jo helt kalrt en fordel, slik jeg ser det iallefall...

Jeg har også tenkt å prøve meg på 1. samlingen, men hvis alle er mye eldre enn meg (jeg er 26) og har en haug av unger fra før av tror jeg ikke jeg orke. Er så møkk lei alle "besserwisserne" allerede. Selvfølgelig fint å få råd og tips om ting og tang, men orker ikke pekefingre eller hysteri.. har fått nok av det under svangerskapet føler jeg. ALLE har jo et eller annet de vil prakke på deg av "gode" råd. he he... Stoler på mamma jeg, og min venninne som jobber på føde avd.

Har dessuten en venninne med termin i Juni og 2 venniner med termin i Juli. (+ flere til høsten) så det skal nok gå greit.

Jeg er med i en barselgruppe...Nå er ungene 15 ,nd, men det er kjempe koselig...Vi treffes en gang i mnd hjemme hos hverandre...Ungene trives sammen og vi mødre trives også...man kan gi hverandre tips om forskjellig ting, det er en fordel at alle ungene er like gamke synes jeg da. jeg annbefaler barselgruppe på det sterkeste

Klem fra meg

jeg var med i barselgruppe med førstemann, nå blir ungene 5 år i sommer og vi er fortsatt en hard kjerne som har masse kontakt.

så jeg har bare positive erfaringer med det iallefall!

så og si ukentlig snakker jeg med minst en av de andre selv om vi pga jobb/delt omsorg og sånn ikke kan treffes så ofte som vi gjorde før.

venter nr 2 nå i juni og har allerede vært på mange barn i magen-treff hvor jeg har møtt mange trivelige jenter/damer som jeg nok kommer til å ha kontakt med også i barseltiden.

barselgruppe kan man jo danne på eget initiativ- det MÅ ikke være den gruppa som samles på helsestasjonen!

var ikke med i barselgruppe med førstemann(hun har akk fylt 5:)da hadde jeg flere rundt meg som fikk å hadde fått, så følte ikke behovet da!denne gangen er det meg å ei venninne (hun venter litt senere i sommer..aug)men hun bor på en annen kant av byen så det hadde vært koselig å blitt kjent med noen her også:)skal def bli med på første treff så får man jo som flere skriver her håpe at man klikker med noen hvertfall:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...