*jaja* Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Hva gjør dere for å unngå klumper? Hvis jeg blander varmt vann i grøten blir den klumpete. Tar dere kaldt vann og varmer så grøten? Det er Nestle sin maisgrøt for 4 mnd.
andemora Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Pass bare på at du kjøler ned vannet nok før du rører i grøtpulveret. Min erfaring er at det er lurt å vente til vannet er så kaldt at du ikke brenner deg når du tar i det. Vannet blir forterekaldt om du rører i det
Fru_Pigalopp Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Blir mye mindre klumper hvis jeg visper med gaffel. Bruker nestle og merker at hvetegrøt m/havre (6mnd) klumper seg lettere enn havrregrøtt m/frukt. Jeg tar bare kaldt vann fra springen og blandeer m kokt vann fra vannkoker eller varmer vannet i micro.
Nuss Nuss Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Bland i kokende vann og rør med gaffel = Klumpefri! Blir vannet kaldere enn nykokt klumper det seg mere har jeg oppdaget.
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Et kjempelurt råd er å bruke stavmikseren!!!! Da blir den klumpefri og fin=)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Jeg har lurt på akkurat det samme. Men et spørsmål til hovedinnlegger - du sier at du blander vann i grøten, men det står på pakken at man skal blande med mm/mme, jeg bruker en blanding av mme og vann - har lurt på om dette er "galt"?!, så det er greit å bare blande med vann?
*jaja* Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2006 Hei hei. Jeg ammer før og av og til etter grøtmåltidet og lille får da i seg nok melk. Det er da greit å blande med vann, sa HS.
Anonym81 Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 maisgrauten til Nestle skal vel blandast med mm eller mme, og ikkje vatn?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Helsesøster til hovedinnlegger sa visst at det var greit å blande med vann hvis babyen fikk i seg nok mm/mme ellers. Se over!
*jaja* Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2006 Ja, det stemmer. Og det er jo egentlig ganske logisk. Det viktigste er at de får i seg melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå