Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å unngå klumper? Hvis jeg blander varmt vann i grøten blir den klumpete. Tar dere kaldt vann og varmer så grøten?

Det er Nestle sin maisgrøt for 4 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass bare på at du kjøler ned vannet nok før du rører i grøtpulveret. Min erfaring er at det er lurt å vente til vannet er så kaldt at du ikke brenner deg når du tar i det. Vannet blir forterekaldt om du rører i det

Skrevet

Blir mye mindre klumper hvis jeg visper med gaffel. Bruker nestle og merker at hvetegrøt m/havre (6mnd) klumper seg lettere enn havrregrøtt m/frukt. Jeg tar bare kaldt vann fra springen og blandeer m kokt vann fra vannkoker eller varmer vannet i micro.

Skrevet

Bland i kokende vann og rør med gaffel = Klumpefri! Blir vannet kaldere enn nykokt klumper det seg mere har jeg oppdaget.

Skrevet

Et kjempelurt råd er å bruke stavmikseren!!!! Da blir den klumpefri og fin=)

Skrevet

Jeg har lurt på akkurat det samme. Men et spørsmål til hovedinnlegger - du sier at du blander vann i grøten, men det står på pakken at man skal blande med mm/mme, jeg bruker en blanding av mme og vann - har lurt på om dette er "galt"?!, så det er greit å bare blande med vann?

Skrevet

Hei hei.

Jeg ammer før og av og til etter grøtmåltidet og lille får da i seg nok melk. Det er da greit å blande med vann, sa HS.

Skrevet

Ok, supert! Takk for hjelpen!

Skrevet

maisgrauten til Nestle skal vel blandast med mm eller mme, og ikkje vatn?

Skrevet

Helsesøster til hovedinnlegger sa visst at det var greit å blande med vann hvis babyen fikk i seg nok mm/mme ellers. Se over!

Skrevet

Ja, det stemmer. Og det er jo egentlig ganske logisk. Det viktigste er at de får i seg melk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...