Gå til innhold

Er redd for å bli skuffet over barnehagen......

Anbefalte innlegg

Vi har hatt trøbbel med tilvenning hos dagmamma, måtte gi opp etter 6 uker, da hun fortsatt gråt hele dagen. Vi har en "pause" nå i sommer, og til høsten MÅ hun i barnehagen. Da vil hun være 16 mnd.

Jeg forventer at barnehagen har rutiner og strategier for at tilvenningen skal gå så bra som mulig, og jeg forventer at de tar seg god tid til dette, speielt på grunn av våre dårlige erfaringer... Så er jeg så redd for at vi kommer i barnehagen, og at jeg kommer til å føle at de ikke har tilstrekkelig tid til tilvenning (vet de har mange nye til høsten) Jeg kommer til å begynne å grine om jeg ikke føler ting er organisert og har en plan.....

Hvordan kan jeg forsikre meg om at jeg ikke kommer til å bli skuffet? (Jeg krever ikke at ting går smertefritt, men må føle at det blir gjort det som kan gjøres) Føler det er litt frekkt å kreve "spesialbehandling" også...

Fortsetter under...

Hei, som det sies her, så har jeg gitt et utfyllende svar om hvordan vi gjør tilvenningen i vår barnehage, under et tidligere spørsmål. Forhåpentligvis så går det alldeles utmerket. Selvfølgelig kan det hende at barnet gråter en periode etter oppstart. Det er vanlig. Men jeg vil absolutt råde deg til å snakke med den i bhg som har tilvenningen på ditt barn, og fortelle om de bekymringene du har. Vær åpen. De bør være profesjonelle nok til å ta deg på alvor. Det er også viktig at du stoler på dem. Det kommer selvfølgelig an på hvordan du opplever dem, men du må iallfall prøve!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...