Gå til innhold

April: Jeg begynner å se språkutviklingen hans..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så gøy! matilde kan noen ord, og de bruker hun, men ellers prater hun faktisk mer i tonefall (aa-a-aaaaa-Aa-a), og i dag måtte jeg le da hun "pratet i telefonen" med en kalkulator og sa "ja (bestemt), hahaha, ja(bestemt), laglålida, ja (bestemt)". tror faktisk det er pappaen hun etterlikner for jeg prater ikke så mye i tlf (til tross for at jeg er dame). øyvind er alltid veldig bestemt i telefonen for det er som regel jobbgreier og da er han "voksen og tøff" :oD

Hører det kommer flere ord nå... ga har endelig blitt bø. "mamma" og "papp" er blitt bestemt, og vi hører mer og mer tonefallet.. så jeg som trodde hun lå laaangt bak andre her kan vel kanskje slappe av litt.. hehe..

tror hun er litt senere men alle har jo sitt tempo..

jeg har iallefall skjønt at det blir dyre tlf regninger her jah! Hun jabber og jabber til telefoner og kontroller i ett sett... ooog jeg skjønner hun har det fra meg... hehehe... noen ganger kjefter hun og kaster tlf... kremt... en tlfkrangel og telefonkasting i sofaen... :-/ de lærer aaalt for raskt!!!

Hvor er pappa'n til Antonio fra? Var han fra Storbritania eller husker jeg heelt fullstendig feil? (som jeg som oftest gjør...)

Det er så herlig når de små lærer nye ord. Jeg føler meg så stolt når lille gullet klarer et nytt ord.

Hun har nylig begynt å påkalle seg oppmerksomhet for deretter å si heeeei til alle hun ser.

Hun roper f.eks paaa paaa heeeeei (til pappan sin) Veldig mye vokaler i ordbruken hennes *smile*

Når hun ser noe hun vil ha så peker hun og sier deeeeeeeeeeeei (der).

Når hun hører spennende eller nye lyder så sier hun thyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

Vi var i en klesbutikk idag, da ropte hun på alle hun så for så å si hei. Hun ga seg ikke før vedkommende svarte. Da ble hun kjempefornøyd. Hele butikken gliste av henne. Hun ropte dææææ (vet ikke hva det betyr, men hun har skjønt at hun får oppmerksomhet) også sa hun heeeeeei. Ga seg ikke før alle svarte henne. Litt uvanlig av henne å være så frempå blant ukjente. Dro innom farfaren hennes på vei hjem. Han har "klaget" på at hun sier så lite. Og selvfølgelig var hun musestille når vi kom dit.. typisk...*smile*

Hehee! Typisk da! hehe.. Natalie kommer med de lydene hun også.. Særlig heeeei til alle barn! Hun elsker barn, hun lyser opp når hun ser barn under 12!! Det er så artig å se!

De vet hvordan de skal få oppmerksomhet jah!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...