Gå til innhold

Advarsel om sminke på babyer!

Anbefalte innlegg

Jeg pleier selfølgelig IKKE å sminke babyen min, men vi skulle til fotograf på fredag og ta bilde av meg og henne, jeg tok på henne bittelitt rouge og lipgloss samt markerte øyebrynene litt, kun for denne ene gangen var det tenkt altså!

Hun reagerte kraftig allergisk, ansiktet svulmet å vi måtte til legevakten, der fikk hun sprøyte og allergimedisin hun skal ta til hevelsen er over.

Jeg fikk kjempedårlig samvittighet.

Legen på legevakten sa at dette ikke var første tilfellet han hadde sett, så til dere som skulle bli fristet: Ikke gjør det!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5219298-advarsel-om-sminke-p%C3%A5-babyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns det er en bra advarsel jeg. Skjønner jo at folk spør hvorfor du sminker en baby før fotografering da, så den tar du vel:-)

Men jeg har faktisk tatt på litt gloss på snuppa min på 20 mnd når hun ser på at jeg sminker meg. Hun viser så tydelig at hun også vil, og så tar jeg på litt da. Har også svingt rougekosten litt over kinnene hennes i samme situasjon. Har ikke tatt farge på den, men bare lett over etter at jeg har brukt den litt på tull, og det sitter jo selvfølgelig litt igjen da....hmm, ikke bra.

skjønner godt samvittigheten din, hadde nok hatt rimelig svart jeg også om det hadde skjedd meg.

trenger sikkert ikke å fortelle HI om hvor dumt det er, det har hun helt sikkert bittert fått erfare...

hun ville dere det med andre, som kansje tenker at de kan "sminke" barna litt før fotografering, slik at kansje andre unngår å gjøre samme tabben...

Synes ikke folk behøver å peppre deg for dette! Du er ikke den første og ikke den siste som har bittelitt sminke på bebien sin! Flott du sier i fra sånn at du kan advare hvis det var noen andre som hadde dette i tankene ved fotografering el.l Det er jo ikke alle som forstår / tenker overhvilke alvorlige konsekvenser dette faktisk kan få..

Jeg føler meg som sagt ikke bra mtp hva jeg utsatte henne for.

Det skulle liksom bare være for morroskyld.

Jeg var ikke mye høy i hatten der jeg satt hos legevakten å måtte forklare meg!

Jeg tror jeg skal gå for å være ganske oppegående som person, selvom det her var utrolig dumt gjort!

Derfor tenkte jeg at det sikkert ikke KUN er meg som har gjort eller tenker på å gjøre dette!Det sa jo legen også

Min datter er selvfølelig helt nydelig uansett.

Annonse

Slapp av da!...........er ikke akkurat som hun har gitt babyen alkohol eller noe. Alle har vi vel gjort dumme ting i ubetenksomhet. Og som legen sa: Det er ganske vanlig.......ERGO er det bra at hun deler det, for det er sikkert flere her inne som har tenkt tanken.

Slapp av... er jo ikke akkurat verdens undergang dette da! Jeg syns det er veldig slitsomt at man får så mye kritikk på dette forumet, man kan ikke legge ut et ærlig innlegg uten å få masse pepper.

Til HI: takk for advarselen!

Håper alt går bedre med tulla di, og at dere får tatt noen fine bilder en annen gang:)

Jeg har sett mange babybilder de siste årene. Interessen for det har jo blitt stor etter at jeg ble mor selv, og er veldig glad i å ta bilder. Men aldri noen sinne har jeg hørt eller sett bilder av babyer som er sminket.

Et spørsmål er jo hvordan du kom på dette? Hvis innlegget i det hele tatt er seriøst.

Et annet spørsmål er om bildene ble fine. Jeg ser for meg noen grusomme bilder. Bilder av babyer er jo så nydelig fordi alt er så naturlig.. og med sminke.. haha nei ikke noe jeg hadde ville vist fram ihvertfall..

Bare for moro skyld?

Syns ikke det er god nok grunn,sier som noen andre her.De er da ikke dukker..Men hvis dette virkelig er tilfelle,så er det jo godt at du advarer andre om å ikke gjøre det samme..

Du er ikke en dårlig mor selv om du tok EN dårlig beslutning..

*klem*

Syns det er bra du advarer oss jeg:)

Tror ikke at jeg kommer til å sminke vesla, verken med eller uten advarsel. Men det er jo veldig greit at du skriver inne da:)

Og det er jo det dette forumet er til..dele erfaringer!

Håper alt går bra med vesla nå:)

Mange klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...