Gå til innhold

Nen som har opplevd, ma eller sa??

Kris.

Anbefalte innlegg

jeg skal få pille på lørdag får å få ut det sist som er igjen... er det noen her som har opplevd dette, aner ikke hva jeg går til...

Når får man utskrapning og når gir de pillen????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

så trist at du måtte oppleve dette... En tøff tid du skal igjennom nå,så ta vare på deg selv.

Jeg har dessverre opplevd både SA og MA,så jeg har litt erfaring jeg gjerne kunne vært foruten...

Men skal du ha utskrapning? Eller skal du ta de pilla først-for å se om restene kommer ut?

Jeg har hatt utskrapning 2 ganger. Det var når jeg har hatt MA.(Jeg har ikke hatt noen blødning da jeg hadde MA,så ingen ting hadde kommet ut av seg selv...)

Første gangen jeg hadde utskrapning møtte jeg opp på sykehuset kl 8:00 på morgenen,fikk da den abort stikkpillen. den gjør at livmorhalsen skal bli mykere og åpne seg.

Ble da trillet ned på operasjonssalen v 11 tiden på formiddagen.

Lagt i narkose. Følte meg etterforholdene ganske bra etter inngrepet.

Slapp og sliten var jeg jo..

Ble skrevet ut fra sykehuset utpå ettermiddagen.

Andre gangen jeg hadde utskrapning fikk jeg med den abort stikk pilla hjem. Var i utganspunktet veldig skeptisk til det. Satte den før jeg la meg. Våknet på morgen kvisten med sterke mage smerter.

Reiste da til sykehuset med en gang (1 times kjøring) å ble da kjørt ned på opeasjons salen ganske raskt.

Så hvis jeg må ta utskrapning igjen (noe jeg håper jeg slipper!) skal jeg NEKTE å ta den pilla hjemme...

Jeg ble forøvrig sykmeldt 1 uke begge gangene,veldig godt å ha litt tid på seg til å bearbeide sorgen og komme seg til hektene igjen.

Men selve utskrapningen er ikke noe å grue seg til egentlig. Du blir lagt i narkose å merker ingen ting.

Men så klart er det en påkjenning,men på en måte var jeg veldig lettet da det endelig var gjort.

Bare spør meg hvis det er noe du lurer på,hva som helst.

Tenker masse på deg,å syns det var veldig trist at det var slik det gikk.

Men du kommer deg gjennom dette!

Masse tanker til deg.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen i går og spurte om jeg kunne få utskrapning istedet... legen ville ikke det.. hun mente det var bedre med pillene... men det strider mot alt jeg har lest her.. de fleste sier det er et smerte helvete...

Gruer meg til å gjøre dette alene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg,syns det er fælt at du må gå igjennom dette,det er jo en påkjenning å dra på sykehuset,narkose å hele greia å...men da er du liksom ferdig,å slipper de smertene.

Men husk at du kan ta smerte stillende da dette pågår,det tenkte ikke jeg på å ta de jeg hadde spontan abort...men det hjelper sikkert.

Håper det går bra med deg etter forholdene!

Godt du har en liten å trøste deg med fra før..

Tenker på deg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...