Gå til innhold

Noen som hvet hvordan man kan forhindre urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden smån har kommet har jeg snart det siste året vært plagget med det, så begynner å bli litt lei av å dra til legen nå pga det heletiden... noen godet råd?... om hva man kan spise eller drikke for å forhindre det?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikke masse væske. Appelsinjuice skal være effektivt. Prøve å unngå å fryse på beina. Unngå å sitte på noe kaldt, som f.eks. steintrapp.

Skrevet

Hvis du gjentatte ganger får dette bør kanskje legen gi deg Hiprex (legemiddel som surgjør urinen). Jeg går på det og har ikke UVI lenger, noe jeg hadde gang på gang før.

Skrevet

Drikk mye vann. Appelsinjuice er ikke å anbefale pga. at det inneholder så mye sukker som gir grobunn for bakterier. Kjøp tranebærkapsler på helsekostforretning, dette virker forebyggende og begynner nå også å bli anbefalt av legene.

Lykke til.

Skrevet

tranebær drikk, eller kapsler. Hjalp meg ihverfall.

Skrevet

tisse etter samleie samt ta c vit og tranebær er forebyggende

Skrevet

Tranebær hjalp også søsteren min.

Skrevet

Tranebær og bocca-kaplser. C-vitaminer. Tisse etter sex. Unngå å fryse på bena og rumpen. Unngå skjørt, med mindre det er veldig varmt ute. Minst en gang for dagen bør du ta med deg en bok eller blad inn på do og sitte der i minimum 10 minutter mens du slapper helt av i bekkenet slik at blæren får tømt seg skikkelig (ofte tisser vi når vi har det travelt og da tømmes ikke blæren helt). Gå på do med en gang du kjenner at du må på do dersom du har mulighet til det.

Skrevet

Hei!

En tur til kiropraktor kan være lurt! Det kan være at du har flyttet eller at noe ligger i klemt, etter svangerskap og fødsel. Min mor hadde urinveisinfeksjon ekstremt ofte i over 20 år, gikk til kiropraktor for noe annet, og der så han at noe lå feil. Har nå nesten aldri urinveisinfeksjon!

Når du er på do, holder du igjen strålen når det er litt igjen i noen sekunder også slipper du resten av strålen. Da får du tømt deg skikkelig!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...