Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, husker at det så ut som om jenta di fikk hjørnetenner som en av de første tennene. Slik trodde jeg hos gutten min også. Men har vært på helsestasjonen i dag for fem-mnds kontroll. H-søstra trodde ikke på meg, og mente at det hadde hun aldri opplevd før, nærmest en umulighet. men jeg tar (dessverre ;-) ikke alt de sier for god fisk.... Hvordan er det hos jenta di, kommer hjørnetennene tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei :)

Ingen tenner som har kommet opp enda her altså, men det blir nok hjørnetennene ja. Det klør tydeligvis veldig, og er klumper der. Jeg fortalte det på hs da vi var på 4mnd-kontroll, og helsesøster kjente etter og var enig med meg.

Hun sa også at det ER ikke sånn at alle unger får de to fortennene nede først, selv om det er mest vanlig!

Så vet ikke hvilken helsesøster som har rett jeg ;) (forøvrig syns jeg det er mye "rart" på hs...tar ikke alt som blir sagt derfra for god fisk gitt)

Skrevet

Ja, det er vel bare å vente og se hva som skjer. Gutten min har sår og kuler der som hjørnetennene skal komme, men helsesøsteren koblet det til et utslett han har hatt i kinnene, nakken og på magen den senere tiden og mente at munnsårene kunne ha noe med det å gjøre. Allikevel - jeg syns jeg kjenner noen små spisser på innsiden av gommene... Og Dentinox hjelper av og til.

Uansett - tennene har ikke kommet lenger opp på 14 dg heller, så hvem vet? Håper bare ikke han har tenkt å holde på slik han gjør nå til han blir 1,5 år og hjørnetennene skal komme. For her er det jammen meg nok "kaillkauk" (trøndersk for høye rop, men forstod det slik at du bor i Trondheim i alle fall og forstår hva det betyr.... ;-) og skriking og lite søvn.

Jeg har jo hørt om andre som har fått hjørnetennene først, så noen umulighet trodde jeg ikke det var. Vi skal uansett til legen i den nærmeste tid for å sjekke utslettet, så da får vi se hva hun mener om vampyr-tennene!! ;-)

Skrevet

Guro har ikke noe utslett og slikt hun ihvertfall, så her er det ikke DET som er årsaken til kuler i gommene ;) Dentinox hjelper ikke stort her, men det er mest sutring og mindre "kaillkauk" heldigvis! Hun har våknet et par ganger ekstra om natta, men vi får faktisk roet henne ned igjen i løpet av 10 minutt. (men jeg våkner jo da, så det er jo slitsomt nok *gjespe*)

Lurer på hvor lenge det skal vare dog...og hvordan hun blir seende ut om det ER hjørnetennene som kommer, haha...vi får jo vampyrbabyer! Eller kanskje hjørnetennene bruker så lang tid på å komme ut at det kommer andre tenner i mellomtiden? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...