Gå til innhold

Kan de spise vafler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de er 9 måneder? Vi var på besøk i barnehagen der jeg jobber idag (og der skal snuppa også begynne til høsten),spiste lunsj sammen med dem og det syns snuppa var supergodt...Spiste ei hel vaffelsteke alene..Tenkte på det etterpå at hun kanskje ikke skulle hatt det.. Hun har spist det før og,og da var hu vel litt over 8 måneder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok greit med vafler når en er over 6 mnd. Kos dere med vafler dere

Skrevet

Det var godt å høre =) Hun elsker vafler ser det ut som =)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt vafler jeg da men..

ikke på grunn av det vafler består av, men på grunn av faren med å sette i halsen.. vafler er veldig tungt deig og kan lett svelle litt hvis det setter seg i halsen..

men jeg er veldig redd for dette da..

:)

Skrevet

Enig med delfi, kjempefarlig med slike ting som deiger seg i munnen. Lett å sette i halsen. Ville aldri gitt til en baby. Jenta mi på 2 år får fortsatt ikke spise slike ting helt. Her får hun vafler, boller, pølser, pannekaker og den slags i små små biter.

Skrevet

eh... små biter?? hallo!! hun er 2 år!!!

Skrevet

Jeg har gitt min på 9 mnd vaffel i alle fall...:) Så lenge det bare er veeeldig av og til gjør det vel ikke noe med den melken som er i.

Skrevet

Tøydokke Anna virker jo ikke som den skarpeste kniven i skuffen...=)

Skrevet

Hva har det med å være skarp eller ikke å gjøre? Det handler vel mere om å være forsiktig. Jeg har sett en gutt sette mat i halsen, og tro meg, det vil man ikke se om igjen.. Det er ikke så lenge siden det var i nyhetene en 4-åring som hadde dødd av eplebit i halsen mens han var i barnehagen. Så jeg tar ingen sjanser. En toåring sitter sjelden helt i ro når han spiser, de synger og snakker og sitter urolig. De skjønner heller ikke at det er farlig å stappe munnen full av mat. Så Det å si at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffa fordi jeg er redd for barnet mitt, er vel i overkant for drøyt! Lurer på hvem som er skarpest her jeg da... Og hvorfor så anonym????

Skrevet

Poenget er vel at 2 åringer kan sette mye rart i halsen og det trenger ikke ha noe med type matvare å gjøre. Hvis du lurer på hvem som er skarpest så må det jo bare være opp til deg:)

Skrevet

Det kan jo i prinsippet alle gjøre, hva har det med den her saken å gjøre egentlig? Her snakker vi om ting som man vet er lett å sette i halsen pga konsistensen maten har, og da synes jeg det er viktig å ta sine forholdsregler.. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå?? En to-åring er fortsatt et lite barn og spiserør og luftveier er mye mye trangere enn det er hos større barn og voksne..

Skrevet

nå må jeg jammen le.... tror du trygt kan gi 2 åringen din vaffel!!

*fnis*

Skrevet

Hvem har sagt at hun ikke får vaffel??? Jeg sa bare at hun ikke fikk sitte alene med hele vafler. Jeg deler de opp i biter fordi hun stapper så mye i munnen.. Skjønner ikke problemet med det i det hele tatt. Har jo ikke formant noen andre om å ikke gi 2-åringer hele vafler, pølser, epler og den slags. Sa bare at slik gjør JEG det.. Og hvis du synes det er så vanvittig morsomt, så le i vei.. Den som ler sist ler best..

Skrevet

Nei nå må dere gi dere tuppen og lillemor....

Skrevet

Når det gjelder å sette ting i halsen... det har jo selvfølgelig noe med hva slags matvarer det er!

Er jo farligere å gi dem ting som sveller enn ting som ikke gjør det!

setter det seg fast og sveller er det jo vanskligere å få opp enn ting som ikke sveller....

eller er jeg helt på jorde nå eller??

dette er iallfall min erfaring:)

Skrevet

Det er akkurat det poenget jeg prøver å få frem her, men da blir man jo plutselig kalt dum.... Forstå det den som kan..

Skrevet

Det er kanskje litt dumt å rakke ned på en som bare vil passe på barnet sitt?

For noen få måneder siden var det en liten jente på nettopp 2 år som døde her jeg bor! Hun spiste på en hvetebolle, og satt en bit i halsen. Deigen i hvetebollene er ganske klebig, slik som i vaflene.

Det er klart man må la barna prøve seg, og man skal ikke sy alt for myke puter for de, men hvis mor syns det er litt skummelt med slik mat, så kan hun vel få passe litt ekstra på?

Veldig mange som absolutt skal finne feil med andre her synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...