Gå til innhold

Hvordan bade 6,5 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Føler Mini er i et upraktisk mellomstadium for tiden når det gjelder bading. Først ble badebaljen i stellebordet litt liten, samt at hun plasket sånn at det ble klissvått i hele badet. Så begynte vi med en større balje inni dusjen (har stoor dusj), med sånn liggende stol oppi. Men nå har hun vokst ut av den (max 8 kg). Prøvde med å bare holde henne oppi baljen, men da må vi være to -hun kan ikke sitte selv ennå. SÅ prøvde vi stol der hun sitter helt oppreist. Men verken hun eller vi likte den noe særlig. Ble så lite av kroppen som var nedi vannet, og den var så stor og klumpete og liksom litt i veien for vasking.

Hvordan gjør dere dette -med baby som er såpass stor, men som ikke kan sitte selv ennå??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5218442-hvordan-bade-65-mnd-gammel-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, vi har badekar og tapper i tre fire cm og lar han plaske rundt alene(under oppsyn hele tiden selfølgelig) Han racer rundt som en ål og storkoser seg:D

MEN derem har jo ikke badekar..........

Når vi var på hytta i vinter så bada han i en bøtte ( ja, en sånn vanlig vaskebøtte ja!) Da var han vel omtent 6 mnd. Kavet litt med å få han nedi, men når jeg fant ut hvordan så gikk det som en drøm. Han STOR koste seg oppi der!! Satt han med beina bøyd opp mot magen sånn at han var sammenn krøka som en ball om du skjønner? Det finnes jo sånne "tommy tub" bøtter som kan brukes opp til 1 år(?) og de er jo ikke stort større enn ei vanlig bøtte.

Prøv da vel, kanskje det blir suksess? Det ser veldig trangt ut, men han fikk til og med til å ta opp fotn og leke med tærne sine!! hihihi

da vi nettopp hadde dusj, så la jeg bare småen rett på gulvet med badematte under, det gjør jeg nå i badekaret også, en slik sklimatte vet du =) han er 6 mnd, og det går kjempefint! han kan ikke sitte enda, men han synes det er gøy å ligge der å leke med badeleker mens jeg såper han inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...