Gå til innhold

Juni: Hvor lenge må/kan man være på sykehuset etter fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er individuelt fra sykehus til sykehus og kommer an på om alt er ok med mor og barn og forhold omkring fødselsforløpet (f.eks. komplikasjoner, keisersnitt eller vaginal fødsel). Her jeg bor er det vanlig med 3- 5 dager på barsel hvis alt er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok en del fra sykehus til sykehus, tror 2-5 dager er vanlig.

Jeg kommer til å reise hjem så snart jeg kan. Det er drittkjedelig å vær på sykehus!!!

Med min første lå jeg to dager, med nr to ble det fem pga komplikasjoner etter fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På haukeland i Bergen der jeg skal føde er det to døgn som er det vanlige. Men på endel mindre sykehus er det lengre tid, og da får ofte førstegangsfødende en dag ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sykehus har siden høsten 2005 begynt med noe nytt som heter "Hjem naturligvis" der mor og barn kan dra hjem etter 12 timer om alt foreløper normalt under fødselen, du kan jo sjekke om sykehuset ditt tilbyr dette?

Da kommer jordmor hjem til dere for å sjekke at alt står bra til og om du kan trenge hjelp med amming eller har andre spørsmål på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Levanger blir man sendt hjem etter 3 dager. Om alt er greit har man mulighet til å dra etter en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...