Luguber Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Er på et lite på besøk her:) Tenkte kanskje at det kunne være flere små her som har hatt det. Etter fire dager med feber på 39-40 er temperaturen nå normal og jeg trenger ikke lenger å gi mini febernedsettende. I dag kom masse prikker over hele kroppen som en del av virus-pakken jeg kun har lest om. (Legen nevnte ingenting om den fjerde barnesykdom, det var en her på dib som fikk meg på tanken) Lurte egentlig bare på hvor lang tid det tar før prikkene hans forsvinner og om det irriterer ham, og når de pleier å bli helt friske igjen. Han sover fortsatt veldig mye og har så og si ingen matlyst (ammer og gir vann og juice), og grøten jeg lager må være ganske tynn for at han spiser det. Gir ellers fruktpure. Takk for svar:)
Mintbolle Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Dattern min hadde også den 4 barnesykdom da hun var 9 mndr. Prikkene forsvant etter noen få dager og hun kom seg fort etter at febern tok slutt. Gi han et par dager å komme seg på så er han nok i full fart igjen! Det virket ikke som om dattern min hadde noe ubehag av prikkene.
Happy Ignorant Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Her hadde vi den for noen uker siden, hun er 14 mnd. Det tok ca 2-3 dager før prikkene forsvant, og de så ikke ut til å plage henne. Hun ble veldig tørr og nuppete i huden etterpå, men dette forsvant etter noen dager hvor vi smurte med a-krem. Jeg synes også at det gikk et par dager etter at prikkene forsvant før hun var helt i form.
Annie Hall Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Her i huset har veslesnupp (12,5mdr) hatt 39 + i feber siden søndag. Jeg er overbevist om at det er 4. barnesykdom. Saumfarer henne fra topp til tå etter røde prikker, men ennå ikke en prikk i sikte.Kjenner at jeg begynner å bli litt stressa siden vi nå er på 4. dag med feber. Er forberedt på å troppe opp hos fastlegen i morgen hvis det ikke er noen bedring - selvom jeg sikkert vil bli ansett som typisk "hysterisk mor som opptar dyrebar legetid" :-) Men altså, det jeg egentlig skulle si var at disse prikken varer i ca 48 timer og er ikke ubehagelig for barnet, ifølge "Barnets helse fra A til Å"
Luguber Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2006 Prikkene kom i dag, når feberen har gått ned. I dag morges var det ingenting men nå er de over alt! Ikke lett for meg å vite hva han plages av siden han generelt er litt sutrete. Merkelig nok nevnte ikke legen (turnuslege) noe om 4. barnesykdom, det var noe jeg tilfeldigvis snublet over selv på jakt etter svar på miniens plutselige høye feber. Å, så glad jeg er for småtroll :-D
Annie Hall Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Elendig av legen ikke å informere deg om 4. barnesykdom, skulle tro det var det første vedkommende burde ha tenkt på. Var i grunnen greit å høre at barnet ditt hadde feber i 4 dager. Sykdommen kalles jo også for "3 dagers feber", men det behøver jo ikke å tolkes bokstavelig. Satser på en prikkete dag i morgen!(Kan jo bli noen tøffe bilder, he-he. Anderledes julekort, liksom..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå