Gå til innhold

hva om jeg vil prøve å føde denne gangen?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært hos legen i dag på første kontroll i mitt 3 svangerskap. Har 2 snitt fra før, hvor det første var et såkalt hastesectio og nr.2 var et planlagt(elektivt) sectio. Og jeg ønsker å prøve å føde denne gangen!!! Men blir avvist fra legen som ikke vil høre snakk om det.... Er det noen der ute som har prøvd å føde etter to tidl. snitt? Har jo lest at det er kommet nye retningslinjer ang. vaginalfødsel etter flere snitt som sier at kvinne kan få velge selv hva hun vil. Men jeg vet at det er vanskelig å snu en praksis som går ut på at har du to snitt så er løpet kjørt for vaginal forløsning. Jeg bare lurer på hva andre synes - er jeg ansvarsløs om jeg velger å prøve å føde selv??? Jeg må bare si at mitt første snitt var en vond opplevelse med fødselsderpresjooner i lang tid etter. På det andre snittet opplevde jeg å ha en fantastisk jordmor i Orkanger men sitter allikevel igjen med en følelse av å ha gått glipp av noe.... Hvorfor er de så snare med å ta barna fra deg? Det allerbeste er jo at barnet får ligge hos mor etter at det er kommet ut. Sitedet for blir en adskilt fra barnet i 2 - 3 timer eller mer etter fødselen, noe jeg ikke liker. Jeg vil jo ha barnet hos meg!!!! Ja dette var mine hjertesukk. Mamma for 3 gang til jul.

Fortsetter under...

Jeg er ikke en ekspert på dette området, me skal ha mitt andre snitt nå og regner nok med å få 3 mann på den måten også.

Tørr vel ikke ta sjansen på noe annet ( fødselsangst.....)

Men, 2 - 3 timer uten barnet var drøyt. Jeg var uten ikke fult en time sist og da hadde de tatt masse prøve ol av meg siden det ble utført snitt pga HELLP. Denne gang skal jeg sys sammen, ca 10 - 25 min og så kommer pappaen og baby ned igjen til meg på intensiven/oppvåkningen.

Ikke snakk om noe annet.... Syns du skal snakke med sykehuset ditt om det der for det høres ut som du har måttet vente unødvendig lenge for å få dine små tilbake.

Når det gjelder det med å føde vaginalt denne gang vil jeg ikke komme med noen råd siden jeg tror at det må være opp til legene.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...