Gøril og Jesper :) Skrevet 31. mai 2006 #1 Del Skrevet 31. mai 2006 Heidu. leste i en annen tråd at du også skal ha egguttak i uke 32 på Medicus. Så spennende. Da må vi følge hverandre. Har du hatt mange forsøk? Skal inn til vårt første ICSI forsøk, og jeg gruver meg litt. Vet du hva jeg kan forvente som vil skje?? Har aldri vært med på dette, så lurer fælt skjønner du.. Har inntrykk av at alle som jobber på medicus er kjempehyggelige. Virker i allefall slik på telefonen, og det betyr jo masse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddelora Skrevet 31. mai 2006 #2 Del Skrevet 31. mai 2006 Heia gøril!!! Ja vi må følge hverandre - det blir jo kjempe spennende siden vi skal inn omtrent samtidig på samme klinikk c";) Vi har hatt 3 ICSI forsøk til nå, så dette blir vårt 4. forsøk. Denne gangen skal jeg prøve akupunktur i tillegg. Ble gravid på 2. forsøk men mistet i 7. uke. På det siste forsøket fikk jeg også positiv blodprøve, men fikk mensen 2 dager etter, så det gikk heller ikke. Derfor er jeg kjempe optimistisk til dette, for jeg har jo tross alt blitt gravid 2 ganger på rad. Denne gangen skal vi lykkes!!! Har du fått papirene fra klinikken? Der står det som skal skje ganske så greit forklart ( i allefall når man har lest de noen ganger...) Vet du hvilke medisiner du skal bruke? Jeg bruker Synarella nesespray og Puregon sprøyter. Jeg begynner med spray 20 dager etter mensen begynner, og må bruke de i vanligvis 2 uker. Denne gangen må jeg bruke det i 3 uker pga ferien. Deretter er det både nesespray og sprøyter i ca. 7 - 9 dager. Så er det klart for eggløsningssprøyte og 36 timer deretter er det uttak, og mannen må avlevere sin del av gleden. Deretter er det befruktning av eggene, og så innsetting...Dette var veldig kort forklart hva som skjer, bare spør hvis du vil vite mer! Jeg har bare gode ord å si om personalet på Medicus. De har vært helt fantastiske mot oss! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5217615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Del Skrevet 31. mai 2006 s Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5218886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 31. mai 2006 sviml@, jeg skjønte ikke hva du mente med s jeg.. uansett paddelora, tusen takk for svar. Jeg har ikke mottat papirene ennå, men de dukker nok opp i morgen eller fredag. Fikk i allefall beskjed om at de skulle sende de så snart de fikk det til. Jeg kommer sikkert til å lese gjennom papirene tusen ganger.. Begynner jeg på medisin i juli da eller?? Da skjønner jeg godt at jeg skal begynne på p-piller for å fremskyve mensen. Jeg venter egentlig mensen i uke 32 skjønner du, men Kari Mette ville jeg skulle begynne på p-piller for å fremskyve mensen slik at jeg skulle få startet tidligere.. Slik jeg leser det, så hadde jeg ikke kommet i gang før i september om jeg skulle vente på min normale syklus.. Er det riktig? Da er jeg kjempeglad for at jeg kan begynne på medisinen i juli Jeg er helt grønn på dette, så håper du ikke ler av alle mine spm.. Mulig de er dumme, jeg er ikke sikker.. Har du sett at vår andre klinikksøster Minni79 har blitt gravid? Hun skulle egentlig starte på medisin nå, men de klarte det på egen hånd. Jeg ble skikkelig glad på deres vegne. Da finnes det jo håp. Sambo har kun 200.000 sædceller.. Noe som er veeeeldig lite. Men sist han var hos Dr. Purvis fant de en betennelse, så nå har han gått på medisiner.. Håper de finner noen flere sædceller nå vet ikke så mye om deg, mulig du har skrevet det før (gullfiskhukommelse), men jeg kan fortelle litt om meg.. Jeg er 24 år, sambo 25. Vi bor i oslo, men jeg kommer fra tr.lag, og sambo fra haugesund. Jeg jobber som ped.leder i en bhg, og sambo er sivilingeniør. Vi har ikke prøvd så lenge (snart 9 mnd), men fikk høre relativt raskt at sambo hadde svært dårlig kvalitet. Så da søkte vi med en gang. Vi er utålmodige, og lengter etter barnet vårt. Håper virkelig at vi lykkes i uke 32 Paddelora Dette ble langt, håper du gidder å lese Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5221774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddelora Skrevet 31. mai 2006 #5 Del Skrevet 31. mai 2006 Klart jeg gidder å lese c";) Skal prøve å svare så godt jeg kan på spørsmålene dine, og jeg syns ikke de er dumme! Ja, du begynner på spray i juli (eller juni?), det kommer litt an på når du får mens. Jeg må jo gå ei uke lengre på spray pga at jeg skal unngå ferien demmes. Det er jo kjempeflott at de kan fremskynde mensen, så dere slipper å vente helt til september. Unnskyld at jeg er så nysgjerrig, men har du veldig lange sykluser, eller har du regnet ut at du skal ha den rundt den tida også? Du behøver ikke å svare hvis du syns jeg er for frempå her. Ja, det var skikkelig morsomt at Minni79 har klart det helt på egen hånd (eller litt med hjelp av mannen da *he-he*) Det er vel det alle ønsker seg i utgangspunktet, at man skal klare det selv. Hadde blitt overlykkelig om vi hadde gjort det, så vi kunne brukt pengene på hus i stedet. Har hørt mange gode ord om Purvis, så jeg er sikker på at han får fart på soldatene til mannen din ;-) Litt om meg; Jeg er 36 og er gift med min elskede på 39. Vi bor i Bodø, der jeg er lærer og mannen er sosionom. Vi har vært gift i snart 6 år og har ingen barn så vi er litt utålmodige nå vi og. Har ikke brukt prevensjon på minst 8 år, men hadde jo stor tro på at vi skulle klare det. Var kjempe sein med å bli utredet. Det viser seg at mannen hadde vandrende testikkel da han var barn, så de ble ikke nok utviklet. Jeg er sikker på at uke 32-rugerne får 100% uttelling. Dette skal vi klare!!!! Oi, det ble vist ganske så langt dette også c";) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5222293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 1. juni 2006 koselig med så langt svar Du må bare spørre om alt du lurer på, jeg synes ikke du er frempå i hele tatt.. Jeg har ikke lange sykluser som jeg vet om nei. På 30 dager. Ganske nøyaktig hver måned. Det er derfor jeg har regnet meg frem til at det skal være i uke 32 mensen kommer.. Men i stedet blir det egguttak da Jippie.. fikk mensen 20 mai. så da får jeg vel mensen 29-30 dager etter det, da blir det p-piller.. regner med at jeg ikke begynner med medisiner før juli da?? Hva tror du?? Jeg har ikke anelse skal jeg være ærlig. Har ennå ikke motatt papirene fra medicus De MÅ komme i morgen håper jeg.. kommer nok til å mase litt mer på deg når jeg har motatt papirene fra medicus. Viss de ikke kommer i morgen, da vil jeg ringe å purre på de.. Nysgjerrig på hva som står.. Håper det går greit at jeg spør litt?? Bare si fra viss jeg blir litt masete!!! Jeg er på flyttefot nå, så er ikke tilgjengelig på nettet så ofte.. men jeg håper du får en fin-fin helg og får kosa deg masse. langhelg snart nå, det er godt! Hva er grunnen til at du ikke prøver før uke 32? er det pga at hormonene må ut av kroppen?? Stor klem til deg Paddelora Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5228467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddelora Skrevet 1. juni 2006 #7 Del Skrevet 1. juni 2006 Du må bare mase c";) Har nå regna litt på det så det blir ikke spraystart før i juli for oss. Jeg må ha en vanlig mens etter forrige forsøk før jeg kan begynne på et nytt. Det er en regel de har, men jeg vet ikke helt hvorfor. Høres ganske naturlig ut at hormonene må ut av kroppen, så den kjøper jeg :-) Skjønner ikke helt det der med p-piller, men de vet vel hva de gjør på Medicus. Skal du ta de samtidig som sprayen, eller? Det blir spennende å høre når du får papirene om hva slags medisin du skal bruke. Det er jo ikke sikkert at vi skal bruke det samme. Jeg får ikke mine papirer før jeg har ringt inn neste mens, for da skriver de på hvilke datoer alt skal skje på. Så spennende at dere flytter til nytt bo. Vi skal snart begynne å bygge hus, og det gleder jeg meg fryktelig mye til. God helg til deg også, hvis du ikke kommer innom i helga. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5228877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 1. juni 2006 hei igjen. Nå tar jeg meg en pause i pakkinga og nyter en kaffe baileys.. Må unne meg det nå, jeg har tenkt å bli gravid i august jeg ser du Jeg skjønner heller ikke helt det der med p-piller. det er derfor jeg maser sånn her , men jeg kan jo lufte noen tanker jeg har om det.. Det jeg tror er at jeg begynner på p-piller ca 18 juni.. og bruker de litt mer enn en 30 dager. Ca 37 dager ( hopper direkte over på et nytt brett), når det har gått 37 dager får jeg mens og begynner på medisiner.. Da blir det i følge min regning 12 august (uke 32) det har gått 20 dager etter, og vil begynne med egguttak.. Nå vet jeg ikke helt hva jeg regner etter, eller noe. Men Kari Mette i tlf sa at egguttak ville bli i uke 32 i allefall. jeg kommer til å sende deg et svar når jeg skjønner helt hva dette med p-piller betyr denne gangen.. Håper jeg får svar snart, for jeg er svæææært utålmodig og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å betrygge utålodigheten min.. hehe. En kaffebaileys helper lite også kjenner jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5231240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddelora Skrevet 1. juni 2006 #9 Del Skrevet 1. juni 2006 Heisan!! Kaffe baileys høres kjempegodt ut, selv om den ikke hjelper på tålmodigheta, og det er deg vel unt. Jeg tror jeg skjønte litt mer når det gjelder p-pillene hvis du skal hoppe rett på et nytt brett uten å få mens. Så det du gjør er bare å forsinke mensen med di. Kos deg med kaffebaileys og pakking c";) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5217237-paddelora/#findComment-5233689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå