Gå til innhold

Trodde ikke dette spm skulle bli aktuelt for oss:( om far å å reise nærme termin

Anbefalte innlegg

Svigermor vil ha med mannen min og barna våre på slektsstevne ca 11 dgr før termin:( Tror nok det er lite sannsynlig at barnet kommer før termin, har ikke gjort det de andre to hvertfall, men man kan jo tross alt aldri vite, og dette svangerskapet har overhodet ikke vært i nærheten av de to første svangerskapene, som var veldig greie og enkle i forhold til det jeg har vært gjennom til nå... Jeg har sagt fra at jeg ikke kommer til å dra, har ikke lyst til å være høygravid med masse ukjente mennesker rundt meg.

Slektsstevnet er 2-3 timers kjøring unna hjemmet vårt med ferje. På nattes tid må han evt kjøre en annen vei, og det tar nok endel lengre tid, 3-4 timer kanskje... Har ikke lyst til at han skal dra jeg:(

Er jeg dum, bør jeg si at han skal dra mo han vil.

(en annen side av saken er at jeg vet ikke om han vil da, tviler kanskje på det, og da er det veldig greit å bruke svangerskapet som unnskyldning:)

Fortsetter under...

Du er slett ikke dum.. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt ungene med farmor på slektstevne, sånn at pappan kunne bli igjen sammen med meg. Er det en tid du skal ha lov til å tenke på deg selv så er det nettop nå...

Mannen min hadde pent måtte bli hjemme sammen med meg... Jeg hadde sett på noe annet som svik (men det er nå meg). Mannen min har hatt drikkeforbud i en og en halv måned... Og har ikke fått reise lenger enn 1 og en halv time avsted...

Har termin på lørdag...

Hvis jeg kjenner det motsatte kjønn rett, så har han nok ikke lyst til å reise på slektsstevne (eller familietragedie, som vi kaller det i min familie ;) ) uansett, så da kan han jo bare si at han vil være hjemme sammen med deg i stedet, i tilfelle det skjer noe. Du er jo den perfekte unnskyldning! ;)

Regner med at han ikke er så gira på å dra ja:) Er uaktuelt å sende barna med henne alene til dit. IKKE fordi at hun ikke greier over de nei, men det blir nok nok stress for henne likevel, for tror egentlig hun er en del av arrangør-komiteen. Men tror nok hun kan bli litt skuffa ja. Men veldig greit å ha en såpass legal unnskyldning for å slippe.

Takk for støtten:)

Annonse

Det går så bra så:-) Jeg fikk bestemme det selv.Satte en betingelse å det var å ha dekning på mobilen til en hver tid.Kommer hjem med første fly når jeg varsler.Han er nok mer bekymret enn meg for å gå glipp av fødselen.Lite sannsynlig at jeg føder før termin når jeg er førstegangsfødende og har vært frisk til nå.

jøss...nesten som her det:) Det er årlige familieturer her. Nesten som slektstreff. Helt ned til firmenninger. Denne turen er i år faktisk 11 dager før termin!! Hele 6-7 timer unna med bil. (varierer hvert år hvor den holdes)

Svigermor foreslo ikke engang at sambo skulle bli med. Men de ville gjerne ha med seg sønnen vår da. Det er i grunn helt greit. Skulle det skje noe har vi barnevakt og er veldig stas for ham å bli med. Sikkert mer gøy med masse unger og dyrepark, enn å sitte på sykehuset å titte på en baby som bare sover:) Er jo og bare snakk om en langhelg.

Kunne dette være et forslag? At de tar med seg barna, men lar mannen være igjen hjemme tilfelle det skulle skje noe? Evt. kan han si det. (Om han ikke veldig gjerne vil være med da) Sier han til sin mor at han ikke vil risikere å gå glipp av fødselen respekteres sikkert dette. Og så slipper du å føle på noe som helst:)

Ift til ham..nei spør han da vel? Hva han vil? og Hva han gjør dersom fødselen setter i gang? Kan jo ikke nekte ham å dra heller, men synes vel i grunn han kan bli hjemme med seg så nære termin.

Blir så han og barna drar, men på den betingelsen at de kommer hjem samme dag:) Så skal jeg kose meg hjemme.

Det er jo greit nok det, en dag liksom. På dagtid går ferja også, også kjapt kommer nok fødselen ikke til å gå....

du høres fornuftig ut:-) som du sier så fort går det nok ikke , og siden du har vært gjennom dette før kjenner du jo på kroppen om ting er på gang eller ikke.

Man kan jo ikke bure seg inne fra 14 dager før termin heller, ender man da med å gå 2 uker på overtid, risikerer man jo å bli smågal av å gå å vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...