Gå til innhold

Reker, er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om det er noen av dere som vet om det kan være skadelig for barnet at mor spiser reker. Har termin i juli. Har hørt at det kan være mye avfallstoffer i dem. Har så lyst på reker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, spis så mye du lyster! Noen må unngå reker/skalldyr når de ammer, fordi barnet reagerer på dette (allergi), men det er ikke farlig i svangerskapet.

Skrevet

Håper virkelig ikke det, for jeg har spist både reker og sushi i bøtter og spann. Så vidt jeg har forstått er det viktigste at de har vært fryst i minimum et døgn før du spiser dem, så det skal være trygt hvis du går og kjøper i frysedisken på butikken.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Nå ble jeg glad. Har nemmlig spist 2 rekesmørbrød i svangerskapet hittil. Har hørt at hvist man fjerner den svarte tråden i reka, som er avfallstoffer er det enda bedre. Man blir jo litt hysterisk av de man hører. Men da skal jeg virkelig kose meg med en rekeaften i kveld:) Jippi :)

Skrevet

bare DÅRLIGE reker som er fali:) Spiser reker så det koster etter jeg, bare ikke fra plasser jeg syns det ser litt lugubert ut.. å få matforgiftning fra sjømat er ikke bra for gravide. Det er jo ikke bra uansett da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...