Fjelltausa Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Hei. Lurer på om det er noen av dere som vet om det kan være skadelig for barnet at mor spiser reker. Har termin i juli. Har hørt at det kan være mye avfallstoffer i dem. Har så lyst på reker.
Rut Bram Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Nei, spis så mye du lyster! Noen må unngå reker/skalldyr når de ammer, fordi barnet reagerer på dette (allergi), men det er ikke farlig i svangerskapet.
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Håper virkelig ikke det, for jeg har spist både reker og sushi i bøtter og spann. Så vidt jeg har forstått er det viktigste at de har vært fryst i minimum et døgn før du spiser dem, så det skal være trygt hvis du går og kjøper i frysedisken på butikken.
Fjelltausa Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2006 Tusen takk for svar Nå ble jeg glad. Har nemmlig spist 2 rekesmørbrød i svangerskapet hittil. Har hørt at hvist man fjerner den svarte tråden i reka, som er avfallstoffer er det enda bedre. Man blir jo litt hysterisk av de man hører. Men da skal jeg virkelig kose meg med en rekeaften i kveld:) Jippi
Klukkhøna Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 bare DÅRLIGE reker som er fali:) Spiser reker så det koster etter jeg, bare ikke fra plasser jeg syns det ser litt lugubert ut.. å få matforgiftning fra sjømat er ikke bra for gravide. Det er jo ikke bra uansett da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå