leila28 Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Hei jenter. Hvilke kremer er gode å bruke for å forebygge revning under fødselen og hvor får man kjøpt dem? Hvor lenge før termindato kan man begynne med smøring?
Lis67 Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Hei! Da jeg fødte nr. 2 hadde jeg de siste 2-3 mnd før fødselen smørt meg inn med "Cuprum metallicum praeparatum 0,4%", ei salve fra Weleda. Gutten hadde hattemål på 38 og jeg revna ikke i det hele tatt. Husker at jordmor var overbegeistret. Brukte kremen igjen da jeg venta nr.3 og resultatet ble det samme; ingen revner og ei fornøyd mor og jordmor! Dengang kjøpte jeg kremen på apotek. Da jeg prøvde å få tak iden pånytt ble det litt detektivarbeid. På vårt lokale apotek kunne de ikke skaffe den, men helsekosten kunne! Der jobber det ei dyktig dame som ikke ga seg med det samme. Og jeg huska bare at den het Cuprum metallicum. Nå er salva i hus. Det er 10 uker til termin og jeg smører en gang om dagen. Skader sikkert ikke å begynne før, men jeg fikk som sagt ikke tak i den før nå. Anbefales!
leila28 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2006 takk, da tar jeg en runde til apoteket / kostholdsbutikken, håper jeg får tak i den:-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Hei. Smører? skal man massere eller....... jada, jeg er førstegangs :-)
Lis67 Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Jeg gjør som jeg gjorde sist; bare smører den godt inn. Er blitt så stor at jeg knapt kommer til der nede, så massering blir vanskelig. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå