Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tulla har noe eksem under haka og litt på brystet.Ho har hatt det 1 ca 4 mnd og vanlige apotekkremer har ikke hjulpet. Nå har det spredd seg litt til brystet også, men ho plages ikke med kløe el.l.

Legen på 1-års kontrollen gav oss hydrokortisonsalven ; Mildison Lipid 1% krem som vi kunne bruke om vi ville.

Mens helsesøster sa at slik krem ofte bare løste problemet kortvarig og så kom det tilbake.

Usikker jeg om hva jeg skal gjøre. Noen meninger??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5216078-for-eller-i-mot-hydrokortison/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får å få kontroll på hissig eksem, er det dessverre ofte bare kortison som hjelper. Jeg er imot kortison i langvarig bruk, men for å få bukt med eksem før man holder den ved like med oljer og apotekkremer, er jeg takknemlig for den.

Annonse

vi er for bruk av kortisonsterioider, da vi ser at det er det eneste som hjelper i perioder. kremene skal en smøre tynt på, og kun når det er utbrudd + et par dager til, slik at det ikke får en hurtig retur. husk at eksem, som ikke behandles, er svært ubehagelig for den som har det. eksem kan både svi og klø, derfor er det viktig at det behandles. i tillegg til kortisonkremer bruker vi også fettkremer som feks. locobase.

en skal ha respekt for kortisonsterioder, men alt med måte. vi har lang erfaring med bruk av dette (flere tiår), og det har hele tiden vært under legetilsyn.

Jenta mi på 3 år har brukt hydrokortisonsalve lenge nå. Vi bruker det bare når det er nødvendig, som er lite fortiden. To smøringer i mnd maks. Det tar toppene, resten tar andre gode kremer. Fikk en alvovera krem av min far, som han hadde fått på jobb til brannskader. (desverre er den brukt opp, så jeg husker ikke navn) men denne tok det nesten bedre enn hydrokortisonen. Så jeg må skaffe meg ny.

Legen min sa at kortison skal man ikke bruke på barn, men hydrokortison i passe doser går helt fint.

HEI!

PRØV TYROLER NATURSALVE ISTEDEN, KJØPT PÅ HELSEKOST.

DEN ER HELT FANTASTISK MOT EKSEM!!

ELLERS HOLD HUDEN FUKTIG OG SMØR OFTE INN MED LOCOBASE (EVT. OGSÅ LOCOBASE REPAIR).

BAD BARNET SKJELDEN, OG DA MED MYE OLJE FOR ØMFINTLIG HUD I BADEVANNET.

kAN FORRESTEN VÆRE BARNET ER ALLERGISK MOT MELK, DA MAN OFTEST DA FÅR ATOPISK EKSEM.

(ALLERGITESTER SLÅR DESSVERRE IKKE KORRETKT UT FØR BARNET ER 2-3 ÅR HOS LEGE.

MEN KONTAKT HOMØOPAT EL.L., SLIK VI GJORDE; DE PÅVISTE MELKEALLERGI, OG NÅ ER EKSEMEN BORTE!!

LYKKE TIL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...