heleneogde2gutta Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 hei, jeg har en sønn på 17mnd. Han bruker stadig smokken sin mere, og er jo mere mobil og fysisk enn før, så han henter alltid en smokk når vi har tatt ut den han har. I det siste har vi måtte bruke endel barnevakt og jeg har tenkt at han kan få kose seg meg smokken, men det blir bare mer og mer....han er uten i barnehagen men vil ha med en gang jeg henter han. jeg synes det begynner å bli litt drøyt. noen tips??? jeg synes han fortsatt kan få bruke smokk til han er sånn ca tre år, men ikke hele tiden i våken og sovende tilstand.....
annie-77 Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Hm tulla vår er ikke så avhengig, bruker den bare når ho skal sove heldigvis. Men et tips kan være å bare ha en tilgjengelig smokk om gangen. Og så kjenner jeg folk som har gjort det sånn at det er faste plasser der sutten kan brukes, f.eks i senga,eller ved en stol og da har de bundet sutten fast der. Funker fint det for da blir det ikke så interessant når de må holde seg på ett sted for å kose seg med sutten . Men samtidig er den tilgjengelig om de trenger den.
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Ha alle smokkene i sengen og si at det er der de bor. Når han står opp om morningen eller etter en lur, så må han legge fra seg smokken. Ikke ha smokker liggende rundt. Han kommer sikkert til å være sur på dette den første uken eller så, men så bli vandt med det. Sykdom må jo så klart få være et unntak., da får i hvertfall minsten min kose seg med smokken.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Dette fungerer faktisk. Når smokkebehovet blir stort i løpet av dagen, og gjerne på ettermiddagen, får hun seg en kosestund i senga med smokk og en god bok og noen bamser.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Hadde jeg vært deg hadde jeg bare slappet helt av..... Jeg har enda ikke sett en voksen person som går rundt med en smokk i munnen, så det blir helt sikkert ikke sønnen din heller som blir den første. Det ordner seg etter hvert - og han finner nok ut av det selv at det er babyene som har smokker. Slapp helt av
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Vi har to smokkebarn, men de bruker den bare når de skal sove. Med minste på 15 mnd har vi nå begynt å legge smokk og koseklut på kommoden inne på rommet når hun har stått opp om morgenen eller midt på dagen. Det er ikke alltid at hun vil det selv, men med litt overtaling og avleding så går det bra. Eldste på 3 1/2 har sin på badet. Den henter han etter tannpussen på kvelden og legger fra seg etter morgenstellet. Det har hendt at han har glemt å legge den fra seg og da ler han godt av seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå