Gå til innhold

April: Har dere brukt barnevakt til bebien ?


Sassy.

Anbefalte innlegg

Nysgjerrig på hva dere andre gjør. Svigermor har tatt henne med seg ut på tur i vogna 2 ganger til nå,da er hun ute i ca 2 timer. Jenta mi er 7 uker. Ellers har jeg henne 24/7 hele tiden,får ikke så mye avlasting fra pappaen siden han jobber heller. Og det hadde vært litt godt å fått litt kjærestetid også,men føler kanskje det er egoistisk siden hun er så liten enda(dilemma....)

Hvordan gjør dere ? Hvor lenge er dere evt borte fra bebein ? Hvordan gjør dere med mat til bebien når dere er borte ?(jeg ammer hun min,men hun tar også MME)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da syntes jeg dere burde ta dere en date... Det er godt å bare være kjærester litt også og ikke bare mamma og pappa...

 

Tar hun flaske så er det jo ikke noe problem at dere går på kino eller og spiser hvis dere ønsker det... Har sikekrt en grei svigermor oller mor som kan passe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

dette er ikke ett råd fra meg bare en erfaring som jeg har.

Vi har hatt barnevakt for snuppa vår ett par ganger allerede.

Noen timer slik at vi fikk gått på kino og bare vært kjærester, og vi har også vært borte en natt med sin mormor og morfor som barnevakt her hjemme hos oss.. ( da var hun 7 uker, nå 8)

For oss var det viktig at hun var i omgivelser hvor hun "følte seg hjemme" og at rutinene som vi har ble fulgt for å ikke klusse det til, og det gikk kjempefint :-)

Jeg ammer også og hadde pumpet litt MM som sto i kjøleskapet samtidig som hun også fikk MME..

 

Så begge gangene vi kom hjem igjen var hun blid og fornøyd og ikke minst mett... hehe.. (spesielt når farmor da hadde gitt hun 220 ml MME da vi var på kino.. Da sloknet hun bra for å si det sånn)..

 

Babyen vår har iallefall ikke tatt noe skade av det og det er faktisk ganske viktig at man får tid til å bare være kjærester også :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt annen barnevakt enn at jeg har løpt i butikken (som er 50 m unna..hehe), men det kommer nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt mamma i en tre kvarter - time når jeg har måttet på butikk. Hadde egentlig tenkt å dra på fest den 10.juni, men får meg ikke til det. Han er så liten, og får helt vondt av ham når jeg ser hvor utrøstelig han kan være når f. eks svigermor eller mamma passer ham bare en liten time.

 

Det kommer alltids en fest senere i sommer, så får jeg heller kose meg hjemme med "litjen" et par mnd. til :) Skal prøve å få litt orden på sovinga hans etterhvert her, sånn at jeg og sambo kan kose oss litt sammen. Har ikke hatt overskudd til en gang å tenke på kosing med ham:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt barnevakt flere ganger allerede, både man mor og søstrene mine og svigerforeldrene mine. Kjempe deilig med litt fri (men gud så godt det er å komme hjem til prinsen igjen!) Første gangen vi hadde barnevakt var han bare 1 uke, men det var av praktiske årsaker, både jeg og pappaen holdt på med hver vår hovedoppgave og måtte til veiledning/presentasjon.

 

Jeg tror også det er viktig med litt fri for seg selv/ kjærestetid, men samtidig blir jeg irritert når mange foreldre sier de trenger avlastning når barnet ikke har spesielle omsorgsbehov eller kolikk. Man har da tatt et valg om å få barn, og ja, det er slitsomt, men sånn er det å være foreldre! Men litt fri av og til det har alle foreldre godt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bar svare på spørsmålene dine også, vi har ahtt barnevakt alt fra 1- 7 timer. Jeg har pumpet meg og har en godt lager i fryseren (har heldigvis mye melk!), ellers tar lillegutt også MME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...