Gå til innhold

redd for å fa alvorlig svangerskapsforgiftning...

curly sue

Anbefalte innlegg

Har i utgangspunktet høy BMI,forløpig ikke tegn til høyt BT, eller proteiner i urinen ved kontroller...Lette ankel hevelser når jeg har bena ned...

Blei selv født 2mnd før termin, pga svangerskapsforgiftning... mulig hadde mormor også dette...

Har siste uke hatt murringer og lett press under ribbena på høyre side... og har nå lest litt om HELLP... er livredd for at det kan være dette som er i anmarsj... Har jo lest at de fleste som får slike smerter, får det svært kraftig, og at de blir dårlige og gjerne kaster opp...Men kanskje er dette et begynner stadie...?

Er nesten fem uker siden forrige kontroll nå, men skal til lege på tirsdag...

ville dere ha ventet til tirsdag og sett det det an, eller kontaktet lege før? er ikke veldig vondt, men tanken spinner jo helt villt....er jeg skikkelig paranoid hypokonder nå? Er bare så redd for å reagere for sent, hvis det skulle være noe alvorlig...

er 27 uker på vei nå... takknemlig for svar...

Fortsetter under...

Det er vanlig med litt smerter under ribbeina da baby og livmor presser på. Kan være litt verre påhøyre side da man har fler organer der.

Da jeg hadde HELLP hadde jeg vondt ganske lenge under ribbeina, men legene mener det ikke var noen sammenheng. Da det virkelig brøt ut var det sldri noen tvil om at noe var galt.

Smertene var intense og jeg gråt,kastet opp osv.....

HELLP er en akutt sykdom som ikke skal høre til å ha noe begynnerstadie på den måten du beskriver. ( men ingen regel uten untak,antar jeg...)

Men, hvis du er urolig så ta kontakt med føden og hør med dem.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...