Gå til innhold

hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

har jenta vår i bhg nå, hun er 1 år. hun trives der, men jeg sliter med dårlig samvittighet ettersom jeg studerer og bare har to forelesninger i uka. vurderer å heller redusere plassen hennes, men da er det vanskelig å få tilbake 100% plass igjen om vi trenger det. lurer litt på å ta henne ut neste år, gå hjemme som student og i tillegg få kontantstøtte. da må jeg studere på egenhånd da og droppe forelesningene. samboer (snart ektemann) har en jobb som er lite fleksibel på det å gå hjemme, så jeg kan ikke regne med at han stiller opp. besteforeldrene har mer enn nok med sitt. eldstejenta skal begynne på skole og jeg lurer litt på om vi skal kutte ut sfo for henne også slik at hun kan være mer hjemme sammen med meg.

sparer en del på det.

dagmamma er utelukket ettersom de tar seg så grovt betalt og fordi jeg liksom ikke helt stoler på det pedagogiske opplegget der kontra bhg.

blir det dumt å ta henne ut neste år? hun er bare 1 år og har liksom ikke helt behovet for bhg ennå...skjønner?

jeg er helt for bhg til ungene det er ikke det, men i vår økonomiske situasjon, eller snarere min økonomiske situasjon heller mer mot at jeg skal ta henne ut mens jeg studerer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5214849-hva-ville-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Hadde det vært meg tror jeg hadde jeg beholdt minstejenta i barnehage (evt. med redusert plass, for å få litt kontaktstøtte). Men ikke gitt fra meg barnehageplassen. Så ville jeg ha vært hjemme med skolejenta etter skoletid.

Jeg er nå i full jobb med to barn i barnehage og ser hvor de vokser på det. (Hadde ikke jobbet fullt hvis jeg ikke var sikker på at de hadde godt av barnehage). Har jeg muligheten, vil jeg heller gå i redusert jobb når de begynner på skolen. For å følge opp med lekser etc. etter skolen.

Lykke til !

Ikke ta datteren din ut av SFO i allefall! Mamma tok meg ut da lillebroren min ble født og det var det kjipeste året jeg hadde på barneskolen!!! ALLE vennene mine gikk jo på skolefritidsordningen. Og i den alderen vil ungene MYE heller være sammen med venner enn å henge rundt med kjedelige voksne. Det blir hvertfall kjedelig for henne om du i tillegg har en ettåring å ta deg av. La henne få kose seg med vennenene!

da tror jeg at jeg har funnet ut av det hele gitt. ringte som sagt bhg og der hadde de en 50% plass ledig, 24 timer i uka, dvs 3 dager 8 timer hver dag, hun er der da fra 8 til 16 de dagene hun er der, måtte diskutere med de som jobbet der ang hvilke dager. hadde jo vært perfekt dersom det hadde vært de dagene jeg har forelesning da. he he he.

eldstejenta skal få beholde sfo plassen sin på 17 timer i uka. jeg sparer mye på dette, ettersom jeg får litt i kontaktstøtte, og moderasjon pga søsken i sfo og bhg. kontantstøtta og barnetrygda dekker sfo og barnehage utgifter dersom vi gjør dette slik.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...