Gå til innhold

Noen som har blitt invitert til barnehagen før oppstart i august?

Anbefalte innlegg

Synes det er litt rart at vi ikke har hørt noe fra barnehagen tulla skal beygnne i enda. Er ikke det vanlig da? Slik at man kan snakke litt med personalet før man begynner. Har i hvert fall vært vanlig å sende et brev på vårparten til de barna som skal begynne i august i de barnehagene jeg har jobbet i.

Fortsetter under...

Vi ble invitert på besøk, ja, og det var veldig koselig.

Om dere ikke får den muligheten, ville jeg i hvert fall gått til barnehagen på kveld/ettermiddag og lekt litt, kanskje hatt med piknikk og gjort det til et fint sted å være...

Vi sender ut velkomstbrev med oppstartdato i disse dager. Her står det litt om bhg, avdelingen, dagsrytme, personalet osv. Vi ber foreldrene ta kontakt dersom de ønsker det. Foreldrene kan selv spørre om å få komme på besøk, men må avtale tid med oss.

Vi har fått to brev fra barnehagen vår. Min eldste jente har vært på besøk der med min mor. Min mor har jobbet sammen med flere av de som jobber der så det er hovedgrunnen til at hun har vært der. Men vi har blitt invitert til å komem bort og leke og titte litt der mere om vi ønsker. Så det er vi hjertelig velkommende til. Nå skal det sies at de fleste som jobber i barnehagen også er naboer eller bor ikke langt unna. Kjenner de også fra når jeg gikk på skolen (skole og barnehage i samme bygg)

Jenta mi skal også begynne i barnehage fra og med høsten. Jeg tok selv kontakt med barnehagen og fikk komme ned og titte og snakke med personalet og slikt. I brevet jeg fikk fra opptakskontoret sto det at man måtte selv ta kontakt med barnehagen for omvisning. Kan du ikke bare ta en telefon og avtale en tid du kan dra dit da?

Da eldstegutten skulle begynne i barnehagen lurte jeg på det samme, men etterhvert dukket det opp et brev i postkassa likevel. Jeg hadde nok bare vært utålmodig... Hvis du ikke får et brev snart synes jeg du skulle ringe og spørre. Et besøk før oppstart bør du jo ha, både for din egen og barnet ditt sin del.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...