Gå til innhold

Tjena SpongeBob!

selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Husker ikke om jeg har spurt før, men.... har du barn fra før? Når er terminen din? Har du også hus og hage på landet? Hvor gammel er du? Liker du roquefort eller brie? Hvorfor er gresset grønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sjæl!

Har en gutt på 19 mnd, populært kalt "Lille Propell", som skal bli storebror (snufs!) (Hvis alt går som det skal) i slutten av jan '07. Utrolig... Har bittelite hus og bitteliten hage i et fiskevær nord for Bodø, er 32 år og _elsker_ brie. Det er lov å spise pasteurisert muggost, ikke sant? Tror gresset er grønt fordi kuene var så glade i det lilla at det ble utryddet for ca 3789 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at vi gravide skal holde oss unna mugg. Det inkluderer både grønt brød og muggost dessverre. Jeg holder meg til disse anbefalingene fordi jeg ikke gidder å bekyrme meg unødig. Driver som ved forrige graviditet og planlegger en storstilt osteaften sammen med min søster. Det er min barselgave fra henne :) Da spiser vi brie og roquefort til det tyter ut ørene våre!

ps: synd med det lilla gresset, kanskje melka ville vært blå idag hvis det ikke ble utrydda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si osteaften! I lusnjen på jobb i dag ble jeg invitert til giga ost-og-rødvinsaffære av en kollega som takk for hjelpen, og jeg har _ikke_ tenkt å si at jeg er gravid før på lenge. Selv utsikten til kreativ ljuging kan ikke veie opp for tapet av rødvin og masse god ost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min dypeste medfølelse!!! Jeg elsker ost. Av og til føler jeg at jeg kan identifisere meg bedre med Wallace (og Gromit selvsagt) enn med vanlige dødelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"But what's wrong with Wensleydale?" - at den er upateurisert, såklart... Lille Propell hyler av latter når sauen har spist opp osten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins jo pasteurisert brie. Men den smaker til gjengjeld ingenting... nei da venter jeg heller i 7mnd og spiser meg stein på Brie deMaux istedet! Så faktisk måneferden til kompisane i helga :) Det er utrolig trist å tenke på at alle original-modellene og kulissene er tapt for alltid i den tragiske brannen... snufs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja. Men det tre første finnes på en fin, billig DVD, de 30 minutters snuttene er helt perfekte til å holde Lille Propell ute av badet mens Mummy dusjer... Blir man desperat nok kan jeg tipse om at til og med den kjipe Arla-brien smaker OK hvis den får et døgn eller to ute av kjøleskapet før man spiser den, men har liksom en følelse av at hele pasteuriserings-fordelen er borte da... (Hvordan skape en ny sivilisasjon på kjøkkenbenken, liksom. Bør spises før basiluskene utvikler bysamfunn og styreformer som krever språk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mulig at poenget med pasteurisering er borte hvis du lar bakteriene utvikle egne sivilisasjoner ja... Avledning mens mamma dusjer fungerer hos oss slik at lilletrollet står på krakken sin og pusser tenner i et kvarter... hun er helt tullete etter tannpuss, særlig etter at hun fikk postmann pat-tannkrem. Hun er helt frelst... personlig er jeg mer skeptisk til denne suspekte offentlige tjenestemannen. Legg merke til arbeidsmengden i Glendale. Relativt liten. Legg så merke til alle de rødhårede barna i den tilsynelatende idylliske landsbyen. Legg så igjen merke til hvor mange rødhårede voksne som bor i nevnte landsby..... legg sammen to og to og du får årsaken til at Pat bruker hele arbeidsdagen til å levere to brev til mrs.Hoggins!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postmannen ringer alltid to ganger..?

Så Postmann Pat-tannkrem (å, huff, for noen tanker jeg fikk i hodet nå - det gikk vel heller inn på "sex i svangerskapet"-forumet...) er en hit? Lille Propells pappa kjøpte tannkrem til skatten hjemme i UK, og jeg er litt skeptisk til den men har forholdt meg rolig av kultur-relative grunner. Men hvorfor gjør de et poeng av at tannkremen er "sukkerfri"??? Kan virkelig britiske tannkremmakere være så utspekulerte at de lurer folk til å bruke tannkrem m/sukker, få hull i tennene, pusse enda mer osv i ond sirkel?

Og en annen angst i samme greia - kan jeg få bekreftelse fra noen på at ikke fluortabletter øker syrenivået i munnhulen slik _alt_ annet enn Solidox eller hva det nå er gjør? For LP får jo tabletten sist... har lurt litt på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Postmann Pat så syns jeg også en av strofene i outro-sangen er litt skummel: "Poooostmann, postmann Pat - gjett hva han har i veska si"............ say no more.

når det gjelder tannkrem så høres sukkerfri tannkrem rett og slett tåpelig ut. Britiske tannkremprodusenter trenger vel ikke tilsette sukker, det er fullstendig unødvendig med tanke på britenes kosthold - de eter jo loff med sirup og syltetøy hver eneste dag der borte, så tennene er dødsdømte fra starten av.

Markedsføring er underholdende greier :) Tror vi får gi småtrollene flux med god samvittighet. Sannsynligvis er det omtrent det eneste de får i seg som verken er fedmebringende, kreftfremkallende, etsende eller fordummende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang britisk kosthold; min elskede er skotsk, og der borte selger sørenmeg gatekjøkken og slikt FRITYRSTEKT sjokolade! Mars bars, dyppet i røre og frityrstekt... Samme gjør de med pizza, er det rart de har flere hjerteinfarkt enn noe annet land i Europa? Når jeg tenker meg om spiser gravide meg _utrolig_ sunt og bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig.... herregud noe så utrolig kvalmt.... frityrstekt sjokolade og pizza!!!!! nå kjenner jeg dundersalten stå og vake i halsen her..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt poeng! Nok en gang har du reddet meg fra en følelsesmessig kjellerekspedisjon, SpongeBob :) Tror jeg kan komme til å ha mye glede av deg framover! That is hvis du ikke kommer drassende med fler skotske kulinariske psykoser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haggis??? Nei, da... Men britene er ikke berømt for sitt kjøkken, og det er med god grunn.

Takk for hyggelige ord, har allerede rukket å bekymre meg over at jeg skal være borte fra jobb (og dermed maskin 8-15...) i to uker framover, og innen jeg er tilbake er vel du godt og vel over i 2. trimester! Får kikke etter deg der, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, hva skal jeg gjøre uten deg?!? Gleder meg allerede til du kommer tilbake..... tror jeg da fortsatt skal være i 1.trimester (på hengende håret), med mindre termin blir drastisk endret etter legebesøk neste uke. Dessuten kommer du jo raskt etter da :)

På den andre siden... kanskje jeg faktisk får gjort noe på jobb framover.... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener... Kanskje jeg bare burde fortelle sjefen nyheten i morgen uansett, så hun ikke misforstår og tror at jeg faktisk jobber siden det smeller sånn fra tastaturet mitt. Hva jobber du med? (Sånn ca, så du ikke avslører for mye...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kontor jeg. Er høyt utdannet, men det er vanskelig for akademikere å få jobb... må innrømme at jeg stortrives her :) Jeg tar telefoner, later som jeg jobber med viktige ting på pc'n, tar imot kunder i ekspedisjonen (og prøver å late som jeg ikke ser at de mannlige kundene stirrer på frontpartiet mitt), fakturerer litt og har det generelt veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akademiker som _har_ fått jobb! Helt utrolig... Er sosialantropolog av utdanning, av alle ting å drive med i periferien. Og nå har alle som noensinne har truffet meg nok til å skjønne hvem jeg er:) Jobber på en veldig kvinnedominert arbeidsplass, så lite problemer med stirring på frontpartiet her, det eneste er at sist jeg var gravid gikk mine allerede betydelige fordeler fra 70f til 80g - høres ikke så mye ut, men det gjør litt av en forskjell! Nå var jeg så fornøyd med å være nede i bare 70f igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg har også sosialantropologi :) bare grunnfag riktignok. og litt psykologisk antropologi. Har lest min jan brøgger for å si det sånn... Men det er innen historie jeg har hovedutdanning. Teknologihistorie.

Mine fordeler er for tiden ca 80E, men forrige gang gikk de opp til F på slutten av svangerskap og under amming, så det er vel sjanse for at det skjer igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknologihistorie? Høres kjempespennende ut - NTNU? Har du hatt Anne-Jorun Berg, da, kanskje? Hun er mitt store idol for tiden...

Så på et annet innlegg at du er kvalm igjen (så ingen fare:)) og at det er spesielt slitsomt siden du har en to-åring, er det gutt eller jente du har? Og hva tror du du får? Glemte såklart å kjøpe Dundersalt i går selv om jeg hadde det på listen, for tiden handler alt om å forberede heimen til at mann og sønn skal være hjemme alene i to uker - er det bare meg som har sånne kjønnsfascistiske tendenser?

Ellers er dagens plan å fortelle sjefen at jeg er gravid igjen, alt for tidlig, men elskede mann hadde visst fortalt det til en av jaktkameratene hennes i går så her gjelder det å komme ryktemølla i forkjøpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU ja :) Har ikke hatt Berg faktisk. såvidt jeg husker i hvert fall... sitter bare i svimlekvalmetåka nå så jeg kan ta feil :)

Har ei lita jente, verdens søteste. Hun prater som en foss, er særdeles raus med kos og klem, og er blid og glad hele dagen. Så jeg sliter jo ikke SÅ innmari :) Bare merker at det er mer slitsomt denne gangen fordi jeg ikke kan ta det i mitt eget tempo, men hele dagen må tilpasse det til alle andre rundt meg. Skal prøve å få i meg litt mat nå. Hvis jeg ikke får brekninger av å gå inn på butikken da, som igår... hehe...

Skjønner godt at du forbereder hus og heim og beboere til mamma skal dra bort - er sånn selv jeg, selv om jeg godt vet at pappa og lilletrollet greier seg helt fint alene.

Lykke til med sjefen :) Ryktene går fort ja. Vi ble gratulert med huskjøp en time før vi hadde fått aksept for budet fårt... hihi.... hele bygda vet at vi flytter utover dit nå. Har bedt alle som vet jeg er gravid om å holde tett littegrann framover, et par uker, men jeg blir ikke overrasket om det plutselig glipper for noen. Og da er ryktene igang vettu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verdens søteste sjef - hennes reaksjon var at "ja, men det passer jo særdeles bra, vet akkurat hvem som kan ta jobben din i permisjonstiden!" Da kan jeg altså med stor ro spise kontinuerlig, bli feitere og feitere og mer og mer barmfager, sjøsyk på flatt hav og generelt gjøre alt jeg frenetisk bortforklarte i første svangerskap...

Hvis nå alt går bra, da - man kan jo bli nervevrak av mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...