Cassandra80 Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Er fortsatt veldig usikker på hvilken vogn jeg vil ha, men heller litt mot Emmaljunga Edge Duo nå. Noen som har erfaring med den som kan fortelle, så takker jeg så mye for det
miss sumsum Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Sånn vogn har jeg kjøpt! Jeg satte opp visse kriterier som var viktige for meg, og da var Emmaljunga Edge Combi Duo det perfekte valg. Mine grunner: - Stor, romslig bag som kan brukes lenge. Bor i 4. etg uten heis, så det blir uansett for tungt for meg å bære baggen opp alle etasjene. Har kjøpt en softbag som passer i den stor bagen. Baggen kan brukes i bil (med nett), og blir trygg og solid i båten også. - Kjempegod plass til bagasje under vognen. Supert hvis man ikke har bil! - Gode lufthjul. Fire solide hjul, bra både på tur og i snøen om vinteren. - Den ser litt stor og tung ut, men den er ikke det. Den er lett og god å trille. - Den er litt høyere enn mange andre vogner, så da slipper man å bøye seg så mye ned til babyen - og hunder kommer ikke opp i vognen. - Kjøpte den på Kattis Kläder i Strømstad, til ca 5200,- nok. Jeg er superfornøyd hvertfall - etter å ha brukt en hel evighet på å bestemme meg!
elstro Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Har den jeg også. Min er 2002/3 mod. (fra min førstefødte), og jeg skal bruke den denne gangen også Legg merke til bunnen i den, for der kan du nemlig velge om du vil "lufte"! I kalesjen er det innisydd myggnetting, som jeg også synes er praktisk. Ellers en kjempefin, lett og høy nok vogn, med god plass til både baby og utsyr/varer.
Cassandra80 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2006 Takk for svar Ja jeg har væt fram og tilbake maaaaaange ganger jeg også, og holdt på i en evighet. Men nå er jeg enda nærmere å velge den, etter svaret ditt. Og så er det jo kjempefine vogner da. 5200,- var billig for den da. Lønner vel seg å handle i Sverige da. Får se hva jeg får til, og om det blir den til slutt Men jeg tror det. Tenkte litt på det med baggen da, om det var lurere å kjøpe en combi. Men selvfølgelig går d an å kjøpe en softbag å ha i. Tenkte ikke så langt. Er temmelig uerfaren på dette området siden jeg er førstegangs
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Sikker på at det er edge duo du har kjøpt for 5200,- ? For på Kattis har de ikke hatt edge på salg på hvertfall et år. Vet at classic'en kosta 5200 en stund.. Hvertfall så koster edge'n 6990 svenske på Kattis babyshop i strømstad, + stelleveske til 249 svenske. Endte opp med å betale 6200 norske. Må også bare si at emmaljunga skal ha et stopp i produksjonen i sommer, så skal du ha vogn som må bestilles så kan det hende du bør forte deg=) Lykke til med vognkjøp!
Cassandra80 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2006 Oi!!! Da må jeg jammen meg bestemme meg fort, og dra til butikken snart. Kan jo hende f.eks den fargen jeg vil ha må bestilles. Takk for tips 6990,- Hørtes mer ut som prisen her hjemme i Norge det ja. Tankte å se om den kom på salg her, men er ikke sikkert det er tid til det da.
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Det er ikke ofte det er salg på de vognene har jeg inntrykk av. Og ja, prisen er det samme i norge og sverige, men du sparer kursen da. Så om du ikke bor så langt unna så kan det jo være greit. Men klart, du kan jo være heldig å ramle over noen på salg=) Ellers er det en flott vogn, gleder meg SÅ til å trille tur!
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Hei! Vi bestilte denne vogna på Kattis i påsken. Vi hadde bestemt oss for svart og fikk vi beskjed om at vi måtte bestille da, for de sluttet å produsere 2006 modellene i løpet av mai måned. Prisen vi avtalte var ca. 7200 svenske (inkl. stelleveske). Dette blir vel ca 6200 NOK. De har nok andre farger på lager, men svart måtte bestilles. Tror dette er en kjempevogn! Hører noen omtale den som rolls roycen! Den virker veldig solid, også er den jo så fiiin! Håper du finner en du liker!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 kan virkelig denne bagen brukes med nett i bil? i butikken her påsto damen at det ikke gikk pga. vuggefunksjonen under. kjøpte den likevel, er storfornøyd:)
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Hei! Vi har også kjøpt sånn vogn, med softbag til. Vi har ikke fått baby enda, så har ikke fått prøvd den ordentlig (bare i stua!)-men den virker super. Støtter meg til alle fordelene som er ramset opp over. Vognen er stabil, høy (jeg er ikke glad i fremmede hunder som vil snuse på baby'n min, eller støv og sølesprut) og veldig god å trille. Dessuten ser den fabelaktig tøff ut!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Hei, har Emmaljunga egde duo som ble bruk til vårt første barn, det er en 2002 modell og ble brukt i tre år, men ser nesten ny ut!!! Kjempe bra vogn. gleder meg til å ta den ned fra loftet for klargjøring til neste mann. trenger å stramme opp understell og kalesje, det får man gjort på butikker som selger Emmaljunga. Vi brukte den i bil med nett i de første 5-6 mnd det fungerte bra, men det kommer kanskje ann på hvordan nett man har da, har hørt flere som har brukt nett på bagen så det skal ikke være noe problem. den er ivertfall en super vogn som jeg anbefaler til alle mine venner. (verdt hver en krone) og den er god å trille, også på vinteren. dere kommer ikke til å angre!!!!!
-Dobergirl- Skrevet 1. juni 2006 #12 Skrevet 1. juni 2006 enig enig... skal ikke ha edgen,men claccic...men mener alikevel at de er ganske så like. En hel måned til vi får vår....Gleder meg sykt!!!
Gjest Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 Vi har akkurat fått den vogna i hus, og den er bare sååå fin!! Jeg er kjempe fornøyd! Har ikke fått brukt den enda da lille tulla lar vente på seg, men den virker vanvittig solid. Det var det første sambo kommenterte da jeg kom hjem med den (jeg valgte den ut aleine), at det måtte være en solid vogn! En liten ting bare; hvis du kjøper den i Sverige, får du kun et års garanti. Her i Norge får du 2 år. Bare så du vet det...
huldra75 Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 dette var den første vogna vi så, og vi hadde hørt at når dne har teleskopstang er det veldig positivt for lange fedre med lange bein. da kan man dra stanga(håndtaket) lengre opp og de sparker ikke i vogna når de går tur. det er vel sportsunderstellet dette da. den er søv og grå og har fått navnet "sølvpilen" he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå