Gå til innhold

Juni: Petronella?


supermammma

Anbefalte innlegg

Er du her? Fått dato til ks? Jeg skal ha ks, men har ikke fått dato enda. To uker til termin i dag, så haster jo litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Skjønner du synes det begynner å haste litt, jeg har jo to uker til termin i morgen og var i samme situasjon.

 

Var jo hos lege på Ahus fredag, da sendte hun inn henvisning/rekvisisjon ja et eller annet vedr KS. Hadde ikke fått brev i går, så jeg ringte inntakskontoret men de hadde ikke fått datoen enda, ringte igjen i dag da jeg heller ikke fikk brev og ja, de hadde fått datoen 8 juni. Hun mente da at jeg skulle inn å ta prøver ol den 8, så faste over natten og komme tilbake for å ta KS den 9 juni, mao 6 dager før termin. Får visstnok brev om det i morgen, så da får jeg se hvilken av disse datoene som "gjelder", men regner med at hun har rett og at det da blir fredag 9 juni som er datoen for selve KS.

 

Har du vært til samtale i dag eller? Du kan jo evt også prøve å ringe inntakskontoret på Ahus - tlf er det samme som til føden bare 15 på slutten i stedet for 60. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste nettopp det andre innlegget ditt hvor du forteller at du var til samtale i dag. Da har de nok ikke fått datoen enda nå, men du kan sikkert prøve å ringe i morgen.

 

Du får gi beskjed når du vet noe da, blir sikkert rundt min dato :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som har fått dato:-) Ja, var inne til samtale i går. alt lå til rette for setefødsel, og d var liksom ikke snakk om noe annet... Men så tok legen ul, og der lå lille jenta på tvers. Hun driver visst og snur seg fra sete til tverrleie... Så d som ligger nærmest "åpningen" er en arm! Og da blir d ikke lett å føde:-) Så da ble d automatisk ks. Legen ringte for å sette meg opp på time med en gang, men var ikke folk der da... Typisk.

 

Men var d lett for deg å få ks? Tror jeg måtte ha grått og skreket hvis jeg ville hatt d, men kunne hatt setefødsel... Irriterte meg at hun var så veeeeeeldig opptatt av å snakke om setefødsel, og nærmest overhørte meg når jeg ville snakke om "andre alternativer"

 

Ja ja. Ks ble iallefall til slutt:-) Og sannsynligheten for at vi er på sykehuset samtidig er jo veldig stor:-)

 

Så vi sees:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skikkelig frustrert her! Snakka med legen i går på tlf. Hun sa at jeg blir sett på som en hastesak og ville bli prioritert. Så de sendte da faktisk ut brevet med dato for ks i går. Fikk d i dag.... Skikkelig nedtur. Skal legges inn den 13. juni!!! Mao blir ks utført den 14, på termindatoen!!!! Mååååå jo være en feil et sted! Og nå får jeg ikke ringt dem før på tirsdag. Grrrr... Var sikker på at jeg skulle bli mamma neste uke. Legen sa jo at ks ville bli utført 7-10 dager FØR termin!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det var jo virkelig kipt da... Synes vel nesten det er rart at de ikke har klart å "presse deg inn" nå til uka (det var jeg også sikker på ville skje for deg, du har jo termin dagen før meg også...) Må vel nesten si jeg synes det er litt i seneste laget. Også så super irriterende at det da selvfølgelig er stengt i morgen, kjenner den følelsen - grrr, jeg hadde vært superfrustrert.

 

Men det du kan gjøre er jo å ringe føde og spørre om du kan få snakke med overjordmor (i følge legen jeg snakket med på UL, har hun en finger med i sånne ting). Kan jo hende hun er der i helgen, det tror jeg at jeg hadde forsøkt i alle fall - jeg ville jo blitt gaaal av å vente, når jeg skal ha tak i folk og gjerne skulle hatt det i går... :o)

 

Uansett, jeg skal krysse fingrene for deg i håp om at du får flyttet datoen i alle fall noen dager frem også får du holde meg videre oppdatert...

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...