Gå til innhold

Babyen vart så rolig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dei siste 3 dagane har babyen vore så rolig i magen. Har kjent at det er liv, men ikkje slike gode spark, eller bevegelse over lengre tid slik som før. Det er liksom berre nett som den gir lyd frå seg,og så gir seg.

Er i veke 29.

Andre som har opplevd lignande og babyen likevel har det bra, eller?

Har ringt til jordmor, og ho skulle ringe meg igjen. Håpar ho gjer det snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn i forrige uke. Ble så urolig at jeg begynte å gråte tilslutt (og jeg gråter ALDRI...). Ringte jordmor på sykehuset og fikk komme opp på sjekk. Alt var i skjønneste orden og det var deilig å høre! Er sikker på at lille nurket ditt også har det bra inni magen, men dra for all del og sjekk hvis du er urolig. Det er tross alt barna våre og da synes jeg at man har rett til å være litt bekymret mamma innimellom. Håper alt går bra! :)

Skrevet

Hei.

Jeg har det også slik. Er i uke 28. Ringte også jormor i går å ble sendt rett til føden poliklinikk. Fikk da på et slik registrerings bånd som registrerer hjerte lyd og sammentrekninger i livmoren. Lå slik en god stund men den registrerte så dårlig så jeg måtte til lege slik at de fikk tatt en ul av babyen. Det viste seg heldigvis at alt bare var bra med nurket..phu..

Hadde på ordinær ul morkake som lå litt for langt ned så det som nå hadde skjedd var at morkaken hadde flyttet seg så jeg nå har framliggende morkake. Derfor kjenner jeg ikke sparkene like godt som før. Skal igjen på kontroll i morgen. Det er visst rutinemessig når en har vært inne til slik kontroll som jeg var igår. Men må innrømme at jeg ble ganske redd.. er jo bekymra for så mye.. men jeg ble i allefall tatt godt vare på og de tok det alvorlig..

Håper de også tar deg på alvor fordi det er ikke moro å gå å være engstelig.. Det er sikkert ikke noe farlig med din baby heller men det er veldig godt å få skjekket det slik at vi blir rolige..

Lykke til iallefall...

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. godt å høyre at det går bra med deke begge, og at eg ikkje er hysterisk. Kjenner jo babyen, men er litt ekkelt når ho er så fryktelig rolig.

Jordmor har ikkje ringt meg igjen, men håpar ho gjer det snart. Ho sa eg skulle få komme ned til ho på ein sjekk, men kva kan ho finne ut? Eg veit jo at det er liv i babyen.. Skulle ønske eg kunne fått ultralyd, for då SER eg at babyen har det bra. Men det skal jo litt til, forstår jo at dei ikkje kan ta ul for alt heller.

Prøvar å jobbe litt, men det er ikkje så lett..

Skrevet

heisann!

har å hatt det sånn nettopp! er i uke 31 å va reiste hjem til mamma og pappa i helga for å være me på en konfirmasjon til tante ungen min!

va hjemme i 4 daga. å det va så vidt det va nå liv mens æ va hjemme.

men kom hjem i går kveld å nu har han nesten rasa sia! hehe

men det e nu godt å kjenne da!

Skrevet

off ja, hadde d sånn for litt over en uke siden.. er nå i uke 31... ble veldig beskymret, måtte legge meg ned og puffe borti magen for å se om hun var der inne..merket hun ga litt liv fra seg og sa var d stille igjen.. ikke noe kjekt d der nei..

Skrevet

Jeg har også opplevd dager som har vært veeeldig rolige. Nå er jeg i uke 33, og merker at i helgene/ferier da dagsrytmen blir annerledes blir babyens sitt bevegelsesmønster annerledes også..ofte mye roligere..

Har vært nær ved å ringe flere ganger, men så har jeg plutselig kjent masse liv igjen og blitt beroliget..

Er nok veldig vanlig, men bra at du ringte for å sjekke opp!!

Skrevet

Tusen takk for svar all sammen.

Då har eg vore hos jordmor. Alt såg bra ut (magen vokste og kjempe fin fosterlyd). Hadde de ikkje vore de, hadde eg blitt sendt rett til undersøkelse på sjukehuset. Om det forsatte slik, måtte eg gje beskjed, for då ville ho sende meg til sjukehuset. Så no ser eg det an nokre dagar. Godt å få det skjekka.

Ho meinte det kunne komme seg av at babyen rundt veke 30 forandra seg, la seg i anna leie og kunne vokse og sove masse. Og seinare vart livmorveggen tynnare, og vi kjente lettare/meir. Ser at dei fleste som har svara er rundt veke 30, så de kan jo stemme.

Skrevet

Samme her og.. Han er blitt kjempemye roligere..

Skrevet

Det var godt å høre! Skader aldri å sjekke om ting står greit til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...