Gå til innhold

FØRSTE UTESKO OG YTTERTØY TIL LEKEKASSE - TIPS??

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger tips til god utesko (barnet vårt er 1 år og det blir hennes første sko). Gjerne en sko som tåler regn og skitt godt (tenker på sandkasse). Hvilken skobutikk selger slik sko?

Ellers lurer vi på yttertøy til sandkasse.

Er parkdress str. 80 et ok alternativ? Annet?

Hvike parkdressmerker er gode?

Og hvor kjøpes disse?

Håper på maaange svar!

TAKK!

Fortsetter under...

Kan barnet gå? Ellers er overtrekks-regnsokker like lurt. Troll har dem. Vi bruker bare regnbukse hvis det er vått på bakken, med overtrekksokkene over de myke tøflene hennes. Er det tørt er hun i skinntøflene med dongeri på. Alt blir skittent allikevel ;)

Med parkdress bli det varmt på overkroppen, og det er vanskelig å regulere. Men bor du nordpå er det kanskje mer lurt?

jenta vår er 1 år og går ikke ennå. i bhg bruker hun joggesko eller støvler i sandkassa. regnklær eller parkdress. jeg har kjøpt en dress uten for slik at vi regulerer hvor varmt hun skal ha det med joggeklær,fleecedress eller ullklær. i bhg fortrekker de nå regnbukse fordi det er litt varmere. brukte overtrekks-regnsokker litt, men hun krabber overalt så hun krabbet dem av seg. det samme skjer med støvlene ofte. så her bruker vi joggesko vi da.

Har bare et tips når det gjelder sko/støvler/sandaler og det er ecco. Det ligger en ecco skobutikk i strøget passasjen i Torggata-Storgata i Oslo. Ellers er det vel flere av kjedene som har det merket, men vet ikke helt hvilke.

jeg har kjøpt eccosko (vårsko, men tette) og reflex vårdress til snupp som er rett over året. skoene er varme nok for årstiden og har så langt gjort jobben i fuktig sandkasse så vel som på tørre dager. men vi har ikke vært ute i pøsregn, så jeg vet ikke hvor vanntette de er. til sånne dager har vi liggende goretex liknende vintersko, selv om vi vanligvis holder oss inne da. er veldig fornøyd med begge deler. dressen kjøpte jeg i reflexbutikk og skoene i en skoringen butikk tror jeg det var.

Annonse

Vi hadde først en Leketøy dress, men har investert i en Troll dress (str. 86), som vi bruker nå i sandkasse uten foret. Satser på at den holder til vinteren og. På varme dager har hun kun vanlig bukse og genser og joggesko ute. Men stort sett er det litt kaldt her (Trondheim), så bruker Troll vanligvis. Vi har foreløpig støvler og joggesko, men har ikke funnet de perfekte sko ennå (kanskje ecco når hun begynner å gå skikkelig).

Jeg har en gutt på 14 mnd. Vi kjøpte først støvler, men de krabber han lett av seg. I tillegg var de vanskelige å bevege seg i. Nå bruker han ecoosko i skinn med snøring. Vi er veldig fornøyde med dem. De blir selvfølgelig skitne og ripete, men det viktigste er at de er gode på foten og greie å bevege seg i, synes jeg. Så får vi tørke av dem og pusse dem innimellom.

Vi har også en reflexdress uten for til 299 (Babyshop), men den blir fort for varm. Nå går det mest i dongeribukse og evt. jakke. Regnbukse hvis det er vått. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt regnbukse først, og så sett ann behovet.

Det er ikke så lett, dette med klesvalg..

Jeg er overhysterisk når det gjelder sko...vil at de skal være dyre og gode, el rettere sagt, tror jeg pris og kvalitet henger sammen.

Men nå har jeg for første gang brutt dette...hehe, jeg kjøpte nydelige skinnsko til jenta mi på Lidl. De er laget av kun skinn, er deilige og myke og veldig veldig billige. Tror de kostet ca 60kr. Har kjøpt joggesko der til gutten min òg, og de var de dårligste skoene jeg noen gang har sett. Men akkurat de skinn-babyskoene var et funn. Vet ikke om de har nå, men kanskje....

Og jenta mi har på ei vanlig myk og tynn regnbukse fra Lindex, når hun leker i sandkassa...grei å vrenge av når hun skal sove e.l

Min på straks 13 mnd bruker roobeztøfler med skinnfor ute når det er tørt og myke skinn nike joggesko når det er fuktig og er fornøyd med begge:)Støvler er det bare å glemme,han krabber de bare av seg!!

Ellers bruker jeg mykt regntøy når d regner og reflexdress uten for når det er litt kaldt.

Er det varmt bruker jeg dongeribukse og en lett jakke:)

Annonse

Jeg har en gutt som er født på vinteren, så det er litt anderledes... Vi brukte først Troll sine "utesokker", gikk deretter over til Goretex sko for at det skulle være varmt nok. Han hadde Reima Tec sin vinterdress, størrelse 80 (den passer fremdeles, han er nå 18 mnd og "vanlig størrelse". De er store i størrelsen). Opplevde at da han hadde begynt å gå nokså bra inne strevde han fremdeles en god stund ute. Både pga mye klær og "ulent terreng" i sandkassa : ).

Jeg er enig i at regnbukse er en fin ting i sandkassa, ellers er jeg godt fornøyd med Reflex sin vårdress. Regner med å kunne bruke den utover høsten/vinteren og tilpasse klærne under etter hvor kaldt det er. Hva med å kjøpe et par gode joggesko?

Jenta vår på 21 mnd har ReimaTec vårdress str 86. Den har fikk hun da hun begynte i barnehage i aug i fjor. Var da 11 mnd. Den var litt stor i begynnelsen men da satt hun jo for det meste uansett. Den er helt tynn og ikke så veldig varm, men den er vindtett og vannavstøtende. I regnvær bruker i reflex regntøy. men det er mye stivere. Brukte den i vinter også med hel ullstrikkedress under, ullbody og stilongs.

Har brukt den selv om det er varmt for her vi bor blåser det mye. Det der med sko er vanskelig. Vi har kjøpt pony jobbesko som er litt høyere en vanlige joggesko, men det blir sand i skoa likevel...

Reimadressen kjøpte vi forresten på en Reflex butikk. Den er dyr da, kosta 800 tror jeg. kjøpte den i lyseblå så går den til både gutt og jente. Jenta vår har ikke klart å slite den ut ennå, og må nok ha ny til høsten igjen.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...