Gå til innhold

Jeg er så kvalm og helt ubrukelig!! Hva skal jeg gjøre??

Havi

Anbefalte innlegg

Nå har kvalmen kommet og jeg har vært våken i hele natt og kastet til slutt opp. Er skikkelig kvalm og klarte ikke å gå på jobb i dag. Føler meg som en skikkelig looser som ikke klarer å være gravid og jobbe samtidig. Vet jeg kan snakke meg legen og at hun sikkert anbefaler å være sykmeldt noen dager, men da føler jeg meg som et dårlig menneske. Har en datter fra før, og det er ganske slitsomt å måtte passe på henne når man er så kvalm.

Hva gjør dere??? Biter dere tenna sammen og drar på jobb hver dag??

Er jeg bare en unnasluntrer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI du er ikke en unnasluntrer. Svangerskapskvalme kombinert med stressa hverdag, barn fra før og full jobb er ikke bare bare å hanskes med.

Prøv å følge noen av rådene her inne. Legen din kan antageligvis anbefale deg f.eks reisesyketabletter. Hvis ingenting hjelper, kan kanskje løsningen for deg være å bli sykmeldt en liten periode til du kommer deg igjen. Hva om du kan komme en time eller to seinere på formiddagen? Ofte hjelper det veldig å kunne ta det med ro om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kommer jo an på hvor kvalm du er. Jeg er vel mere av bite-tenna-sammen-typen, så jeg går på jobb etter våkenetter og oppkast. Går heller hjem igjen hvis jeg merker at det blir for galt. Som regel kjenner jeg meg bedre når jeg først er kommet på jobben. Har to barn på ett og tre år fra før. Men som sagt, det avhenger jo av hvor kvalm du er da. Klarer du ikke å gå på jobb, så klarer du ikke det. Da er du jo syk og det er jo lov. Og selvsagt betyr det noe hva slags jobb du har. Jeg har kontorjobb der jeg kan gå ut i frisk luft når jeg vil eller jeg kan sitte og lukke øynene omså innimellom om det blir for ille. Ellers hjelper Love Hearts mot kvalme, tro det eller ei. Har ikke måtte ty til det ennå denne gangen, men det kommer vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Havi:)

jeg føler virkelig med deg! jeg har vært kvalm helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Er nå 9+3 og tok meg til slutt en tur til legen etter å ha tvunget meg selv til å gå på jobb i 5 fæle uker.

Han sykemeldte meg umiddelbart i 3 uker(!) og sa han synes jeg har vært tapper lenge nok.

Ikke gjør som jeg! Lytt til kroppen din, og tillat deg selv å ta noen dager vekk fra jobb slik at du ikke blir fullstendig utkjørt. Det har verken du, barnet ditt eller den lille spiren godt av.

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal føle på det selv hva du orker. Å være kvalm har mange grader og fordi andre takler å være kvalme betyr ikke det at de har det like ille som deg.

Jeg er sykmeldt 50% men er i tvil om jeg til og med orker det.

Morgendusjen er helt patetisk, jeg sitter på dusjgulvet og sketter litt vann, hiver etter pusten og orker ikke skylle ut sjampoen skikkerlig.

Jeg synes ikke kvalmen er verst, men at jeg er fullstendig tom for energi. Har bare lyst til å ligge stille og lukke øynene og vente til det går over om noen uker. Magen har også slått seg vrang. Jeg var akkurat like dårlig sist gang så jeg vet det går over men moro er det ikke.

Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg er sykmeldt når jeg bare er gravid, men jeg fatter ikke at dere som jobber kan føle dere så dårlige som jeg føler meg nå og likevel gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen.

Jeg er 6+5 i dag og har vært en god del kvalm. I går bestemte jeg meg for å prøve akupunktur. Vet du, det funka!

Er i fin form i dag selv om jeg har hatt en meget stressende dag (jobber 100% i barnehage som spesialpedagog).

Anbefaler på det sterkeste å prøve det. Kanskje det hjelper deg også?

Elles er jeg meget nøye med å spise ofte og lite, og masse frukt. Det hjalp mye da jeg gikk med min første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ingen skam å sykemelde seg hvis man føler seg dårlig.Jeg gikk sykemeldt hele svangerskapet da jeg gikk gravid i 2000.Jeg fikk skrekken men tar sjansen nå igjen og jeg er nå 5+5 og kjenner ingen kvalme.Bank i bordet! Men det kommer vel etterhvert,men håper det da ikkje blir så ille som sist.Jeg var da innlagt på sykehuset tre ganger for å få intravinøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:)

jeg vil annbefale deg å prøve akupunktur:) det har hjulpet MANGE!!!!! skal selv prøve det idag (krysser fingrene)

ellers så kan du prøve vitamin b12, drikke masse vann, ingefær te eller tabletter. (ingenting av dette har hjulpet på meg, men det hjelper på andre)

akupunktur er jo litt dyrere måte å bli kvitt det, men er jo absolutt verdt det hvis det funker!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med akupunktur! Det er noen gode punkter for svangerskapskvalme som de kan sette. Evt kan du prøve med ingefær. Kutt noen biter fersk ingefær og legg det i et glass vann noen timer. Drikk det når du føler deg kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...