Nancy's mama Skrevet 31. mai 2006 #1 Del Skrevet 31. mai 2006 Er så usikker på alle disse stelleproduktene. var på omvisning på mandag og da sa de at de var gått vekk fra å tenke stelleprodukter, at man i hovedsak brukte vann til å vaske babyen med. men hva med zinksalve, olje, shampo osv. hva trenger man? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #2 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har en sønn (3 år) fra før og da han var baby vasket vi stort sett bare med vann. Han hadde veldig tørr hud, så av og til hadde vi litt olje i vannet. Zinksalve kan være greit å ha i tilfelle sår rumpe. Shampoo har jeg ikke kjøpt enda, bruker bare babysåpe over hele kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Del Skrevet 31. mai 2006 jeg har pleid å bruke litt olje i vannet, da mine 2 gutter har hatt tørr hud. zinksalve er fint om barnet blir sår i rumpen. ellers har jeg ikke brukt shampo før de har blitt større med masse hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #4 Del Skrevet 31. mai 2006 Vi har stort sett bare brukt vann på datteren vår. Har brukt zinksalve når hun har vært sår i rompa, litt olje i vannet, og nå når hun er to år har vi begynt med babyshampoo. (Tok lang tid før hun fikk hår) Har hendt vi har brukt pudder i rompa når hun har bæsja, da blir hun så tørr og fin, hun liker det godt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #5 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har kjøpt meg stellekrem med zink, bodylotion og badekrem i Weleda-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleBrumm Skrevet 31. mai 2006 #6 Del Skrevet 31. mai 2006 Det du trenger (etter min erfaring) er badeolje og en god krem i tilfelle sår stump. Jeg synes ikke zinksalve er det beste, men ville heller valgt en mildere krem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 31. mai 2006 #7 Del Skrevet 31. mai 2006 har alltid dysjet og badet sønnen min i rent vann, men vasket håret med lano såpe og da brukt restene av det såpevannet på kroppen, før jeg har skylt ham! da jeg har sett tendenser til rød stump, har jeg smurt på zink salve, som hindrer at tiss kommer borti huden...mest brukt etter skift av bæsjebleie eller når nattbleien skal på! Vasker med såpe og vann når han bæsjer...men vasker ikke ved tiss, bare om morning!(og da ikke såpe) har faktisk ALDRI (og det kan jeg med hånden på hjertet si) hatt en sår stump mere enn en dag.....og det takker jeg zink salven for.....men ikke bruk den hele tiden, bare om du ser at her kommer det kanskje en rød stump! Merker at de gangene gullet har hatt tendens til sår stump, har vært da vi har vore på bilturer og jeg har måtta bruke våtservietter (og ja jeg har testa MANGE merker) ellers så er det ikke så mye du trenger til baby.....olje har jeg aldri brukt til hudproblemer, han har heller ikke hatt tørr hud, men smurte olje i hodebunnen før bad, da de gule greiene dukket opp i hodebunnen...la oljen da virke litt, og bruk en kam og gre den gule skorpa vekk, og deretter bade han!...funker meget bra så da er oljen fin å ha....! testet olje i badet en gang, bare for å teste...trodde jeg skulle drukne han (ganske nyfødt da) for han blei jo så glatt...kanskje jeg hadde for mye olje i....hehe, men turte ikke mere etter det...i tilfelle jeg skulle miste han i badevannet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 31. mai 2006 #8 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg var ute og handlet noen produkter i dag og kom hjem med .... Olje, Zinksalve, pudder og shampoo ... Var utrolig usikker på hva jeg behøvde! Kjøpte Babyline! Hehe, kanskje ikke shampoo var nødvendig da ... men men, kan jo bruke den noen ganger jeg skal ha noe i det lille håret babyen har! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 31. mai 2006 #9 Del Skrevet 31. mai 2006 i stede for pudder, så bruk potetmel.....det er billigt og bra!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 2. juni 2006 #10 Del Skrevet 2. juni 2006 fin utstyrsliste til baby, deg selv og mannen http://www.babyshop.no/77_Utstyrsliste2003.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina og lille Amalie :o) Skrevet 2. juni 2006 #11 Del Skrevet 2. juni 2006 ja vi brukte også potetmel i stedet for pudder- ikke noe parfyme eller andre irriterende stoffer. vesla vår var god og rund så brukte potetmel under hakene he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina og lille Amalie :o) Skrevet 2. juni 2006 #12 Del Skrevet 2. juni 2006 litt olje og en salve til sår stump er kjekt å ha ellers trenger du vel egentlig ikke særlig mer- men det kommer jo an på babyen også. en mild såpe kan være greit for å få vekk bæsjelukt he he men det er jo mest for min del og ikke for babyen.. klorhexidin og q-tips/bomullspads til å stelle navlen med er greit å ha i hus før man kommer hjem fra sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå