Gå til innhold

#!!!#!##!"#%% LEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

F..n!!!!!! Jeg blir så irritert og provosert! Noen leger er noen skikkelige bedrevitende idioter, og kan ikke behandle folk ordentlig!!!!!!!!!!!!

Jeg er i dag 10 dager over ikm , men får bare negative tester. Var hos legen i dag både for det og noen halsproblemer. Jeg ville gjerne ta en test eller helst blodprøve der for å finne ut om jeg er gravid eller ikke. Måtte ta en blod prøve for det halsgreiene og spurte da om jeg kunne ta en for å måle hcg også, men nei, de pleide vanligvis å bruke urin så det måtte jeg spørre legen om. Kom inn til legen som var interessert i mine halsproblemer, men ikke særlig i om jeg var gravid eller ikke. Tok ganske lett på det og sa : "Du er sikkert ikke gravid, de apotek testene er ganske riktige." Hm, pussig; har vært der en gang før da jeg hadde positiv test, men da sa en annen lege at de apotektestene ikke var spesiellt riktige... Kan de ikke bestemme seg for hva de mener?

Så enden på visa ble at, greit hvisjeg absolutt måtte så kunne jeg få levere inn en urinprøve, men det måtte bli i morgen for de måtte ha morgenurin.... Ville ikke ta noe blodprøve nei! Hva, er det ikke jeg som er "kunden", hvis jeg "bestiller" en blodprøve og betaler for det så har de vel bare å gi meg det?

Så nå sitter jeg hjemme og er mektig irritert og lurer på om det er noen som vet et sted jeg kan dra og få tatt en blodprøve i Oslo?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5213534-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er: Bytt fastlege!

Det er ikke noe hyggelig med en fastlege som man føler man ikke blir tatt på alvor av. Jeg byttet fastlege for kort tid siden selv idet jeg snakket med ei venninne som følte hun hadde blitt dårlig behandlet og "bagatellisert" av samme fastlege når hun ble gravid. Og det vil ikke jeg oppleve når jeg blir gravid.

Det er kjempeenkelt å bytte fastlege: Bare å gå inn på trygdeetaten.no og bytt fastlege over nettet. Det blir bytte fra neste måned av, og det er jo ikke sikkert den nye fastlegen oppfører seg noe bedre (det er jammen meg mange snåle leger!!), men det er et forsøk verdt! Det er ok å føle seg tatt på alvor og hørt både når man er syk, prøver å bli gravid eller er gravid- synes nå jeg! Og når det er så lett å bytte fastlege så er det ikke noe vits i å tviholde på en dårlig fastlege.

Dette hjelper deg jo ikke med å finne ut om du er gravid akkurat nå, men det kan jo være verdt det i fremtiden! Men i Oslo er det vel flere private legekontorer man kan få komme kjapt inn til hvis man betaler deretter, Volvat f.eks.?..

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5213534-lege/#findComment-5213706
Del på andre sider

Annonse

Det at urintestene er gode er jo forsåvidt sant, men en del kvinner produserer hcg veldig seint slik at en slik prøve ikke vil slå ut før ganske så lenge etter første dag i uteblitt mens. I så tilfelle vil det slå fortere ut på en blodprøve og det er ikke noe stor ku for en fastlege å rekvirere en slik prøve. Og de er ikke så ekstremt dyre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5213534-lege/#findComment-5216938
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...