Gå til innhold

Noen fra Kongsberg her?

gullskattmamma

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du ble skuffa over negativ graviditetstest.

Kan jo være du testet litt tidlig?

Og er nok helt vanlig at mannfolka får litt skrekken, særlig når det går opp for dem at at de virkelig skal prøve å lagen en liten baby. Føles kanskje litt "skummelt".

Men du kan jo "trøste" kjæresten med han har god tid på seg før en baby kommer. Først skal den lages, og så skal den ligge å godgjøre seg i 9 mnd:-)

Håper han skifter mening snart i alle fall.

Fortsetter under...

Det er så koselig med flere som bor i samme område!

Selv om jeg ikke er "like langt" som dere da,

men jeg blir mer og mer babysyk for hver dag som går jeg..

Har dere andre mange venner i område som dere kan trille med ol.?

Hestejobb? spenstig.

Er så tøft når noen tør satse på det de vil drive med!!

Notodden (snart)

er 22 og student. og gift. faktisk hihi

hm, til det Bijana sa over her;

han vil jo gjerne ha barn, men han innså lissom at "når det ikke skjer nå, så kan vi jo alltids vente litt til. vi har jo good tid"

Hadde aldri trodd at JEG, av alle, skulle si dette,

MEN JEG HAR LYST PÅ BABY NÅ

haha.

Kanskje et tegn på at jeg bør roe ned BIMinga en stund?

Sitter og venter på Tante Rød da, tror kroppen driver og spiller meg et puss, for vanligvis er jeg helt ute og kjører fra mandag av, og onsdag så kommer hun, men nå føler jeg ingen smerter eller fysing eller noe.

Tror jammenmeg jeg driver og lurer kroppen min jeg.

Jeg glemmer litt hvem som er hvor gamle her jeg og, men jeg titter litt oppover rekka her, så jeg har litt oversikten over dere andre når jeg er ferdig å skrive her:)

aha.

jeg signerte med anonym når jeg svarte på denne rekka i starten.

Var litt redd for å bli gjenkjent av evnt kjenninger dersom jeg var for raskt i gang med navn og alder.

men søren heller.

da får de heller holde det for seg selv;)

Fordi jeg er gift, har eldre familiemedlemmer satt litt gravidpress på meg, så jeg har vært rimelig skarp og sagt at jeg ikke vil ha barn og at de får passe sine egne saker ol.

Men det stemmer jo ikke helt da ;-)

vil bare bestemme selv:)

Annonse

ja, gjør det foreløpig.

Vil jo ikke slutte helt før kjærsten er enig, det ville vært råttent gjort.

haha, å være gift er en koselig, litt surrealistisk ting!

Måtte fylle ut masse papirer sammen for å få skattekort plutselig!

(tidligere er det bare jeg som har jobbet, så da har det gått greit, men når han skulle hente skattekort nå, måtte han tilbake og hente meg, fordi han trengte min underskrift, hehe)

Det er pussig altså.

Men til å anbefale.

Pluss at folk tar dere mer seriøst som par, selvom en er ung.

det er deilig.

I Las Vegas? hvorfor det da?

Gjør som du drømmer om, sier nå jeg da!

Jeg skulle gjerne giftet meg på en strand på Sri Lanka eller noe også jeg, men jeg ønsket meg tradisjonelt bryllup også(og ikke minst han), så da blei det det:)

Har vært gift et år.

Så koselige dere virker alle sammen!!

Gutten jeg har nå blir 2 år i august.

Ja, det er spennende å starte opp selv, men det er et usikkert kariere valg siden vi faktisk bor et stykke utenfor kongsberg mot hvittingfoss. Men har lenge hatt lyst til å drive hobbyn litt lenger og nå har jeg muligheten og en samboer som støtter meg 110 %, han driver litt med hest han og.

Jeg har ei venninne jeg triller litt med innimellom, men er liksom ikke så mye vi får somlet oss til å treffes, så jeg vil gjerne ha flere trille venner. Kan tenke meg å blir kjent med flere med barn, kjenner liksom bar ei her i byn, det er litt stusselig, føler liksom jeg kommer lettere overens med mødre om dagen enn de som ikke har barn enda.

det blir jo ofte sånn da..

kjenner til den selv også, når folk jeg kjenner har fått barn, og før jeg selv syntes det var noe interessant, så kunne vi lissom ikke snakke om noen ting sånn vi gjorde før, fordi alt handler om barna.

men det er jo ikke så rart det heller! at det handler om barna mener jeg!

Trikset er vel å snakke minst mulig om sånne ting som foreldre syns er helt naturlig, som gulp, bæsj og sånn, og så kan man prate om de tingene med andre foreldre!

Det er mye koselige folk her altså! derfor jeg er her inne alt for mye:)

Annonse

VinterSol: jeg er også gift, hehe:)

Vi gifta oss i fjor før vi flytta sørover (er egentlig nordfra).

Fant ut at; "enten gifter vi oss før studiene begynner, eller gifter vi oss etter". Og siden vi hadde økonomien til å gifte oss før studiene, gjorde vi d:)

Angrer ikke et sekund. Når man allerede har lyst til å gifte seg, er det like godt å bare hoppe i det!:)

Men må si at d er rart å kalle han for mannen min, og at jeg er kona hans. Så jeg omtaler han som kjæresten min ;)

Siden jeg er nyinnflyttet i Kongsberg, kjenner jeg ikke så mange med barn. Har fått meg ei trillevenninne med en gutt på Tobias sin alder, ble faktisk kjent med henne på dinbaby.com:)

I klassen er vi ca 70 stykker, og jeg er den eneste unge moren. Men heldigvis flere i klassen som syns det er koselig med barn.

Er helt enig i det Rattata siar, at man kommer bedre overens med andre mødre. Når jeg møter andre mødre, kan munnen gå i ett, man har så mye til felles, og opplever så mye av det samme i hverdagen.

• 2 uker senere...

vet dere, det kan jeg gjerne! :)

Er jo litt rart med mennesker jeg aldri har møtt, men likevel, har dere mulighet til å droppe ungen på Notodden iallefall, så passer jeg gjerne litt jeg!

(kjører ikke bil!! det er for ille! planen er å klare å begynne å ta lappen nå til høsten)

Det er fryktelig trist når besteforeldre/altså foreldre bor langt unna. Mine svigerforeldre skal flytte til Asia de! bare sånn som det!

Jeg ble litt sur, jeg. Sa til svigermor at "tenk alt du kan gå glipp av! Tenk om du blir bestemor i mellomtida!"

hehe

da svarte hun" har dere noen planer?!?! vel, blir jeg bestemor, så kommer jeg fort som en svisj! men du kan godt si i fra i litt god tid da, så jeg rekker å planlegge turen.."

hihi.

Syns det var litt fint sagt og. (jfr mitt andre innlegg om negative/positive mødre) Men det er langt unna!!

Ja, er trist når besteforeldre bor langt unna. Pappan min reiser mye til Oslo i forbindelse med jobben, så han har vi sett nesten hver mnd. Lillegutt er helt vill etter bestefaren.

Mens svigerforeldrene mine og mamma er her litt sjeldnere.

Tobias blir jo så glad hver gang besteforeldrene kommer på besøk. Så er jo litt synd at han ikke får sett de oftere. Samme med tantene og onklene hans + søskenbarn. Han vet jo knapt hvem de er.

Han har en tante i Oslo da som han har blitt veldig glad i, er jo heldigvis ikke langt unna det.

Men kjenner til det å bo FOR nært foreldre også (særlig svigerforeldre). Bodde i kjellern hos svigers 1 år, og kommer ikke til å gjøre det igjen for å si det sånn! Ble alt for tett. De er helt supre, men til slutt irriterte jeg meg over hver minste lille ting de gjorde/sa. Så når jeg var ca 3 mnd på vei med Tobias, flyttet vi i en egen leilighet. Var skikkelig godt!

En ting til med å bo langt fra foreldre/svigerforeldre. Når de kommer på besøk, er de her leenge av gangen, hehe:-) Har gått bra hittil da. Men kan tenke meg at de kommer på langvisitt etter at småen er født!

Svigermor har visst bestilt billett allerede tror jeg! *ler*

VinerSol: Skal svigerforeldrene dine flytte til Asia "for godt"? Eller er det bare for en periode? Er i alle fall tøft gjort av dem!

PS: skal huske det med barnevakt:-D

-Liz-: Vet at du nylig har blitt gravid, men har du sagt det til noen i familien? *nysgjerrig*

Og ble den vordende far glad?

Ellers så reiser vi til Bø i mårra, skal være der hele helga. Håper at det blir fint vær, sånn at vi får dratt en tur til sommarland og badet litt.

Hehe... Jeg har også bodd 1 år i kjellern til svigermor, og selv om hun er verdens snilleste så blir man lei tilslutt.

Den vordende far ble veldig glad:)

Bortsett fra oss, så vet mamma det, svigermor det og ei venninne av meg som også er kusina til samboern. Hun er 10 uker på vei, så da har vi liksom hverandre.

God tur til Bø!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...