OktoberTussi Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Hvordan merker/ser dere at dere har vann i kroppen? Jeg har litt tykke bein og armer, så jeg synes det er vanskelig å vite om jeg har ødemer, men legen spurte så mye om det. (Som om hun forventet det, men jeg tror ikke jeg har det.) Har man det helst om morgenen eller kvelden?
jente md gutt Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 jeg merka d på ringen jeg hadde på meg...fekk den ikke av og spurte jordmora om jeg hadde fått vann i kroppen og ja d hadde jeg...fekk grei beskjed av jm at den måtte av..da skulle jeg vente til litt på ettermiddagen og holde handa i kaldt vann ei lita stund da gjekk den fint av etter litt oljing hehe..du har mest vann i hendene og armer om morgenen.....og kvelden er d mest i beina...
Rut Bram Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Hvis du trykker en finger inn nederst på leggen, for eksempel (der man som regel lettest/først merker det), og det tar noen sekunder før huden slipper og leggen får sin "normale" form - dvs at fingeren din etterlater et lite "søkk" der du trykket inn, da er det tydelig at du har vann i kroppen. Tror man ser det best om kvelden, etter at man har vært i aktivitet en stund. De fleste gravide merker også på slutten av sv.skapet at skoene deres blir for små...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå