Gjest Skrevet 31. mai 2006 #1 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg ser at det er mange som tar tidlig ul... hvis jeg og vil det hvor skal jeg hendvende meg ? Og hvor mye koster det ? Jeg er i slutten av uke 8 nå.. på forhånd takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2englebarn Skrevet 31. mai 2006 #2 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er enda tidlig å ta UL, men f.o.m uke 8 så kan man se det lille underet på UL. Hvis du bor i Oslo er det en rekke steder du kan henvende deg som f.eks Volvat, Majorstuaklinikken eller andre svangerskapspesialister - se i gule sider. Bor du utenfor Oslo vet jeg des. ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Del Skrevet 31. mai 2006 Tusen takk Jeg skal sjekke gulsesider jeg... bor i Trondheim jeg... tror du det koster mye ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kavringen_74 Skrevet 31. mai 2006 #4 Del Skrevet 31. mai 2006 Ul koster ca 800-1000NOK. Du kan også be om å få med bilde av nurket - det koster kanksje ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 31. mai 2006 #5 Del Skrevet 31. mai 2006 Privat UL i Trondheim utføres av privatklinikker og private jordmødre. Prisen ligger på ca 600kr og oppover. Hvis du tar en telefon til f.eks Medicus (fertilitetsklinikken) så har de helt sikkert både tips og tlfnummer til de andre som tilbyr ul, hvis de ikke har ledig time selv. Det er mulig å se foster fra uke 6, men da ser man omtrent bare hjertet som slår. rundt uke 10 kan man se et lite mumitroll der inne, med armer og bein som rører seg Fikk se bildene av venninna mi sitt knøtt i uke 10, det var kjempegøy!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #6 Del Skrevet 31. mai 2006 Fyttirakkern det var dyrt!!. Jeg skal bli med samboeren min til Aleris klinikken i Trheim etterpå.. skal høre om de utfører ul der.. men hvis det koster så mye vet jeg ikke om jeg har råd til det gitt... men det hadde vært litt morro å sjekka om det er liv der eller ikke.. litt betryggende og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 31. mai 2006 #7 Del Skrevet 31. mai 2006 Trondheim er heldigvis litt billigere enn Oslo Hvis du er veldig nervøs eller har andre motiv for en tidlig ul (sånn som meg som ikke har peiling på hvor langt jeg er på vei) så kan du be fastlegen din om en rekvisisjon. Da betaler du bare en egenandel. Har hørt den er på ca en hundrings, men er ikke sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #8 Del Skrevet 31. mai 2006 Vi får se hvordan det går etterpå på Aleris klinikken... men jeg har ikke råd til å betale en 1000 lapp for ul.. da får jeg heller vente... jeg ringte fastlegen min for å få kontrolltime... fikk time 27 juni.. rekker det akkurat innenfor 1.trimester... syns det er litt sent jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 31. mai 2006 #9 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er vanlig å ha første legekontroll mot slutten av 1.trimester. Jeg kunne fått tidligere time på mitt legekontor, men fastlegen min var innmari fullbooka og jeg vil gjerne ha han og ingen andre på første kontroll (skrekkopplevelser fra forrige graviditet/fødsel). Venninna mi betalte ca 700kr tror jeg på Medicus. Men der har de litt ventetid vet jeg. Lykke til i alle fall Jeg ringte forresten for noen uker siden og spurte hos ei privat jordmor på solsiden, hun hadde fullt men hun ga meg 5 navn og tlfnr til andre som kunne tilby privat ul i trondheim Veldig serviceinnstilt dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #10 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har undersøkt privat UL i Trondheim. Aleris sa at de bare tok inn etter uke 12, og det kostet over 1000. Hos Medicus kostet det 700, og de tar fra uke 7. Jeg var hos Medicus, og de var veldig hyggelige og flinke. Det er ca 2 ukes ventetid der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå