Gå til innhold

Mai: Lurer litt igjen jeg...

Anbefalte innlegg

Hvordan sovner deres søte små?? Og sover de mest alene eller i fanget?

Lurer nemlig på om jeg "forventer" litt for mye av prinsessa vår. Ikke lengre enn 2,5år siden jeg hadde baby sist, og 4 siden første gang, men jammen glemmer man fort! Ammetåka har slettet deler av hukommelsen min. Tror, og håper, at jeg husker tiden fra han var litt eldre enn det Ada er nå... Synes å huske at jeg bare la ham ned for å sove, eller at han bare sovnet her og der, bare sovnet liksom. Ada sovner stort sett kun alene i vogna eller i bilstolen, ellers må hun ha hjelp til å sovne, og da helst i form av pupp. Når hun først har sovnet våkner hun hvis jeg legger henne fra meg, spesielt "ille" er hun på kvelden og natta. Hvis hun først sovner tungt i vogna kan hun sove i flere timer.

Er bare så redd for å gi henne uvaner... men jøss vet jo at hun er bitte liten enda... men dog..

Hvordan gjør dere det??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5212414-mai-lurer-litt-igjen-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe av det samme "problemet". Blir litt stressa av alle som sier at det å soven ved puppen gir dårlige vaner og har også fått mange formaninger om atr det ikke er bra at han sover i vår seng..Men han er jo knapt 3,5 uker gammel!!! Får de virkelig vaner så tidlig?

Og når man selv er så desperat på litt søvn så gjør man hva som helst - eller hva? Han sovner helst ved puppen og våkner hvis jeg flytter han, så det beste er å amme i senga på kvelden så sovner vi begge der:-)

Har også kjøpt en slynge som jeg kan bære han rundt i på dagtid og ha begge hender fri uten at det belaster ryggen hans. Det er en suksess.

Søsteren min gav meg det beste rådet- slapp av!! Gjør hva som føles best for deg, rutinene skal nok komme etterhvert:-)

• 2 uker senere...

jeg har det på samme måte...eller hun skal bysses i søvn da... utrolig slitsomt...men er jo mye kos..

vi hadde problemer med at hun var mye våken på natten..men nå har det ordnet seg...er våken 2 ganger ca...kanskje tre..men da får hun mat, sovner og så legger eg henne i sengen igjen...merkelig det derre...for på dagen skal hun bare sove i armene mine. våkner med engang eg legger henne ned....men hun liker vognen og bilen heldigvis....

er enig med at rutiner kommer etterhvert...eg merket det med nattesovingen....

caroline er forresten 5 uker i dag

ble veldig rotete dette..ammetåken som slår inn--hehe...

• 3 uker senere...

heisann...

dette er vel et problem alle småbarnsforeldre opplever. men husk at alle barn er forskjellig og min første nektet å sove andre steder enn i nærheten av meg helst med puppen i munnen.mens denne har litt samme tendenser men er mye flinkere til å sove i seng og vogn og er begynt i det siste å sovne av seg selv når han våkner om natten. han ligger å ser og maser i sengen sin etter at han har fått mat så får han smokken i munnen og sovner av seg selv.

men du sier jo at du har to fra før hvis jeg skjønte det rett... og alle barn er forskjellig.noen kommer raskt i gang med å skjønne forskjeller med dag og natt mens andre ikke....

• 4 uker senere...

Hehe, må le litt av meg selv!! Nå er hun 2,5 mnd og sovner her og der hele tiden :). Hun sover stort sett hele dagen nå, i vogna eller i vugga, og på natten sover hun søtt i sin seng untatt når hun spiser da... Så nå er alt så mye bedre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...