Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 32 og jordmor er veldig usikker på om hodet ligger opp eller ned. Det blir ny vurdering om 3 uker med evnt UL. Jeg vet at hun kan snu seg mange ganger frem til den tid, men kjenner at jeg blir litt stresset av tanken på setefødsel/keisersnitt.

Er det noen her som har erfaring med å forsøke å snu babyen når det nærmer seg termin? Er det overhode mulig å aktivt gjøre noe eller er man overlatt til flaks?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5211671-snu-baby-i-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring selv, men kusinen min fikk nettopp snudd babyen sin som lå i seteleie. Sa på forhånd at det er 50 % sjanse for at denne "snuoperasjonen" skal lykkes. Det lyktes altså på henne, men det er visst veldig ubehagelig/vondt når det blir gjort. I allfall, babyen kom ut med hodet først, og hele fødselen tok bare en time!

akupunkrut kan snu babyen. hu ei går hos sa det, da ei sa at det er det ei er mest redd for. de gjør noe m lilletåa di også snur babyen, uten dytting og greier fra utsiden. det skal ei prøve(om ei behøver), er verdt forsøket... ser for meg mindre stress for me og babyen der inne:-)

Min første prins satt med rumpa ned ganske lenge, så dette var tydelig en favorittstilling fra ca uke 28-29. Jeg ser den samme tendensen nå, dvs jeg kjenner spark på de samme stedene.

De ville ikke gjøre neo forsøk på å snu ham pga stillingen han satt i i magen, det har visst en vesentlig betydning for om det går eller ikke. Han satt som en "stuper" med bena rett opp. Som i en V. Jeg gikk på yoga, fikk instruert en øvelse som visstnok skulle gi plass i magen til at han kunne snu seg. Tok denne regelmessig, samt homeopatmedisin. Men, han satt godt.

Jeg hadde en flott fødselsopplevelse, kom til sykehuset kl 3.30 og han var ute 4 timer etter! :o) -Med rumpa først!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...