Gå til innhold

Hjelp! Jeg harfor lite melk og lillegutt får vondt i magen av MME (ikke forstoppelse)

Anbefalte innlegg

Jeg har lite melk, men ammer gjennom hele dagen. På kvelden derimot er det rett og slett tomt. Derfor er jeg nødt til å gi han MME (NAN HA.1), han drikker ca 80 - 90 ml av dette. Dette han han gjort de tre siste kveldene. På natta begynner han å ligge urolig, krølle beina oppunder seg og ynke seg, han kommer med masse rare høye lyder. Han skriker ikke. Men har utrolig mye lyder og bevegelser som klart viser at han ikke har det noe særlig. Noen ganger ser det ut som han gør dette i søvne til og med, han ligger med åpne øyne deler av tida og også med lukkede øyne. Og så blir det stille en stund, men starter igjen etter litt. Dette gir seg utpå morgenkvisten.

Men han har avføring hver dag, så da kan det jo ikke være forstoppelse? Jeg blander forresten malt i melka han får.

Noen som han vært borti lignende eller har forslag til hva jeg kan gjøre? Han må jo få mat stakkars lille, på kvelden ligger han ved puppen og hyler, så sulten er han og der er det jo tomt.

Fortsetter under...

Gutten min reagerte på NAN DH1 han.. Så jeg kjøpte ProSobee (apoteket) som er fri for melk (basert på soya og mais). Da ble han bedre med en gang!

ProSobee koster ganske mye, ca. 150 pr. boks, så hvis du skal gi masse over lang tid ville jeg prøvd å få den på blå resept (må til legen og og få "godkjent" melkeintoleranse). Jeg hadde som mål å få opp melkeproduksjonen slik at jeg etterhvert kunne slutte med tillegg, så jeg betalte bare det den kostet fremfor å styre med lege.. Brukte den frem til gutten var ca. 2,5 mnd (men ganske lite pr. dag de siste ukene).

er vannet avkjølt nok når du blander ut? Jeg blanda ut i for varmt vann de første gangene, og det fikk jenta mi kjempevondt i magen av! Vet ikke hvorfor, men det hadde visst noe med melkeproteinene å gjøre.. at de ble spaltet eller noe.. Veldig viktig å følge bruksanvisningen. Selvfølgelig er det noen som tåler at det blandes ut i kokende vann, men som sagt ikke alle.

Annonse

Tulla mi begynte plutselig å få skikkelig vondt i magen når hun begynte med mme. Hun ble bare verre å verre. Er noen i familien alergisk???Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket om han er alergist, jenta mi ble en ny unge altså når jeg fikk sånn spesiell melk....Ring fastlegen din å få han til å bestille time hos spesilist....

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...