♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 Forsto det sånn at det er letter ved en SA enn en MA,fordi det er mye hcg i kroppen da,men med MA ikke så mye siden det har vært dødt en stund.. Stemmer dette?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5211207-er-det-lettere-%C3%A5-bli-gravid-viss-en-har-hatt-sa-ifht-ma/
71variant Skrevet 31. mai 2006 #2 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei Jeg hadde en MA i begynnelsen av mai - og har forstått at grunnen til at fosteret blir i kroppen og ikke støtes ut er nettopp at kroppen ikke har forstått at fosteret er dødt men fortsetter å produsere HCG. Derfor tror jeg det er bortimot like lett for oss med MA som de med SA å bli fort gravid igjen. Håper i allefall dette selv. Legen på sykehuset forklarte meg at frem til uke 10-12 er det morkaka som produserer og sender ut graviditetshormoner slik at vi ikke skal begynne å menstruere, mens fra uke 10-12 skal fosteret selv begynne å sende ut hormoner slik at morkaken gradvis slutter med dette. Han sa at dette var grunnen til at så mange MA blir oppdaget ved blødning i slutten av første trimester. Jeg syntes dette var ganske logisk. Selv tok jeg en graviditetstest hos legen en uke etter MA og den viste fortsatt gravid - så HCG var det visst nok av selv om fosteret døde i uke 5-6 og jeg begynnte å blø først i uke 11. Slapp utskrapning - kroppen ordnet opp selv. Jeg hadde nok få graviditetssymtomer, men magen hadde begynnt å komme - livmora og morkaka hadde jo fortsatt å vokse. Kaller den lille bare for "Skybert" vi. Han var jo ikke der..... Venter spent på TR jeg nå og håper på å komme fort i syklus igjen, eller kanskje jeg er gravid igjen - håpe håpe Kos til deg og lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5211207-er-det-lettere-%C3%A5-bli-gravid-viss-en-har-hatt-sa-ifht-ma/#findComment-5211477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå