Gå til innhold

Noen som vil ha min svigermor??? Får henne gratis.......

Anbefalte innlegg

Blir sprø av svigermoer som maser om å være barnevakt hele tiden. Hun synes vist vi burde ta oss en kveld ute bare jeg og sambo, men det klarer hun ikke å presse meg til ennå. Og hvordan mener hun det skal gå for seg egentlig siden jeg full-ammer ham fremdeles.

Noen ganger er jeg faktisk litt redd hun skal stikke av med ungen min, hun ramler inn i en "baby-psykotisk" tilstand rett som det er. Når hun holder lillegutt så virker det som hun ikke enser at det er andre folk til stede. Vi kan prate til henne men det virker som hun ikke hører oss. Skulle tro hun innbiller seg at ungen er hennes til tider....

Blæ!!! Har hele dama i vrangstrupen og er litt redd det klikker for dama en dag...

Åååååh, grrrrrrrrr!!!!!! Dama er WACKO

Måtte bare få ut litt frustrasjon.....

Fortsetter under...

Kjenner til problemet ja! Svigers er helt likedan.Gutten vår er bare 3 uker og det blir over mitt lik at hun får passe ham i nærmeste framtid for å si det sånn! UTrolig irriterende når hun er så frekk at hun bare går og tar ham opp når han ligger og sover osv....klager på alt jeg gjør med ham og er helt overbevist at hun selvsagt kan dette med barn såååååå mye bedre enn meg...blæhhh...enda jeg har 2 barn, har jobbet med barn og er utdannet innen barn.Hun går også inn i en psykose ser det ut til, som om det skulle vært hennes og det er ekkelt ja!....nei, fader ta at det følger med svigermødre på disse mannfolka:(

Såså.... dette er en dame du antageligvis er "stuck" med i mange år fremover.... prøv å få henne ut av vrangstrupen igjen.....

Var på vei til å virkelig begynne å mislike min egen svigermor, men klarte å ta meg i det hver gang jeg tenkte stygge ting om henne. Det fins jo ikke noe vond i henne selv om vi er veeeeeeeldig forskjellige....

Gi henne litt slack. Hun er vel helt betatt av den lille prinsen... det kan du jo ikke holde mot henne...

He he, vi kan jo bytte da. Her i gården er de ikke like entusiastiske. Skulle gjerne hatt barnevakt en gang i uka jeg.. Min svigermor ser jeg bare nå og da, de er for opptatt med å passe mormor ungene. Kommer når vi ber dem, men ikke mer enn det. Når hun er her er hun ikke tapt i ungen. Sett pris på henne, sjøl om du synes hu virker litt rar. Ikke greit sånn vi har det heller..

Annonse

Tar henne jeg....

Kunne godt tenkt meg å hatt ei svigermor (eller mor) som kunne vært barnepike et par timer på ettermiddagen/kvelden.....

Har ingen, og det er bare trist. Både for meg og den minste skal jeg si deg.

Tenk på den dagen du selv blir bestemor....

Blir sprø av slike fjortiser her inne som ikke orker svigermor kun fordi dere ikke klarer å kommunisere med de, være dere selv mot svigermødrene deres. SLAPP av sier nå bare jeg.... vær dere selv. Ikke prøv å være noe annet enn det dere er. Svigermor gjennomskuer dere ;)

Synes det er HELT TOPP ejg at svigermødrene bryr seg. Det er dere hønemødre som bør ta dere sammen. BLi litt eldre, og lær å SNAKKE med svigermor, og ikke irriter dere. Hun vil det BESTE for dere og barnet.

Vær glad de bryr seg, og slutt og syt og klag!

Ta dere en tur ut med sambo. Du fullammer ja,...men hvem gjør ikke det. Er vel ingen problem å ta seg en tur ut med sambo vel????

Pump morsmelk og ta på flaske. Gi pupp før du går ut..dette ordner seg :-)

Viss ikke du har pumpe, kjøp en kartong med mme.

Hva er egentlig problemet..... får ikke babyen nok mat??? Og når du går ut er det ca.3 timer til neste amming. Viss svigermor gir dette på flaske har dere maaaange timer sammen.

Nei, ike lag problemer av ingenting jenter...NYT LIVET, BABYEN OG KJÆRLIGHETEN ....

Til anonyme over her. Du skulle prøvd min svigermor en stund, så hadde du sett litt anderledes på det. Hun er bare ikke riktig vel bevart. Men er desverre stuck med henne i uoverskuelig fremtid, så det er bare å bite tenna sammen.

Jeg skulle ønske jeg hadde en slik mor/svigermor jeg........ en som virklig følte kjærlighet til barna mine. Den ene gangen svigermor har truffet vår baby var det mer ..... klapp klapp på hodet og..... du er vel ei fin lita jente......ps: ikke kom for nærme så du gulper på meg, liksom.

Og så blir jeg litt redd. Har en sønn også, og en dag blir jeg forhåpentligvis svigermor selv. Og vis jeg ikke skal bli likt fordi jeg viser for stor omsorg for barnebarna mine synes jeg det er urettferdig. Når jeg sier omsorg så mener jeg ikke det å blande seg inn i alt som er altså.

Her har vi det som miamaja...mormorungene kommer først i rekka, og oss er hun for trett til å treffe....her er det min mor som tar helt av, men det tåler jeg:-)bra det er en som bryr seg om lillegull!!

Annonse

Jeg vil bare skyte inn at babyen miner ca 1 mnd gammel og at det ikke er noe serlig rutine på matingen her ennå.

Gidder ikke krangle med dere mme damer men jeg har mm i massevis og har ingen planer om å gi ham mme.

Hun maser også om at hun vil gå trilletur meg ham også. Det er greit nok det asså men hun tenker over hodet ikke på hvor sårende det er for meg som nesten ikke kan gå tur med ham selv siden jeg tok keisersnitt og sliter veldig med å komme meg igjen.

Og måten hun sier det på provoserer meg, "Jeg kommer og henter ham en dag og triller en tur"... Vanlige folk med høfflighet spørr da vell en ny bakt mamma om det er greit.

Det er så mye annet også som får meg til å bli så irritert. Jeg ville bare få ut litt frustrasjon. Skjønner da vel at dere som ikke har egne mødre og besteforeldre som ikke bryr seg for div grunner vil ha det, men aksepter at vi ikke seiler i samme båt alle her i verden.

Hilsen hovedinnlegger

Hvorfor ikke benytte deg av tilbudet om barnevakt? Om det ikke kjennes sånn ut akkurat nå så kommer det en tid hvor det er deilig med litt barnevakt, og da er det jo greit at babyen kjenner bestemoren sin!

Har selv en helt fantastisk svigermor som også passer vesla en god del selv om vi egentlig ikke trenger barnevakt. Men det er godt å ha noen timer hvor jeg kan rydde og vaske uten å bli forstyrret av at noen krabber oppi vaskebøtta. Eller sånn som i kveld når sambo er borte på jobb og jeg må på kurs.

hei!

jeg må si at jeg skjønner deg kjempe godt...jeg har en datter på litt over 3 uker...jeg må si at jeg begynner å bli meget irritert når det gjelder å høre om mas om å få passe henne. jeg har ikke noe behov for å ha noen til å passe henne enda...føler jeg trenger tiden nå til å bli kjent med henne...

og dette med ammingen. jeg gir ikke datteren min mat hver tredje time. hun får ofte mat hver time...kan gå kortere tid også. så jeg hadde ikke klart å slappe av mens noen passet henne.

jeg har tenkt en del på dette med å få barnevakt til henne.og jeg må si at jeg selv stoler mest på min mor og min søster. etterhvert kan jeg nok slappe av om de skal passe henne (når hun er mye større!!!) men jeg stoler ikke på svigerforeldrene mine. de er skilt og gift på nytt. svigerfar stoler jeg i grunnen på.men ikke konen...som så fint fortalte at hun pleide å gi søstrene til sambo en stikkpille før de skulle i barnehagen når de hadde feber. syns det er helt forferdelig. jeg jobber selv i barnehage og slike foreldre snakkes det om.... hun kunne ikke forstå at det var gale. hun måtte jo få gå på jobb...så kunne hun hente dem når de ringte fra barnehagen igjen...

ble mye rot dette..men sånn er det i ammetåken...hihi...

Hei HI

Skjønner godt at du er frustrert. Man trenger de første ukene på å bli kjent med den lille bebisen sin. Itillegg til hønemor-instinktet kommer en hel masse hormoner som også gjør sitt til at man blir både sinna, frustrert og lei av at andre ikke forstår oss. Kunne det tenkes at avigermor sier at hun kommer å henter bebis fordi at hun gjerne vil gi deg avlastning. At hun tror det er vanskelig for deg å be om avlstning selv? Som du sier så har du jo et stors oprasjonssår som skal gro og ting tar tid. Kanskje hun sier det på den måten for å gjøre deg en tjeneste? ( selv om det blir helt feil) Prøv å ta deg en liten prat med henne og si på en pen måte at du setter pris på initiativet og engasjementet, men at du helst vil være sammen med lillegull 24/7 nå den første tiden. For det kommer plutselig en dag der det er kjekt å ha barnevakt og da er svigermor god å ha, skal jeg fortelle deg :)

Lykke til! Håper det går seg til...

Helt enig med deg. Stadig noe klaging over svigermødrene her. Er vel et uttrykk for at det er dere som klager som er usikre på dere selv. Se på svigermor som en ressurs. Selv mistet jeg svigermor i kreft bare tre uker etter at babyen min ble født. Og babyen mistet sin farmor.

Tenk på at hun er barnets farmor, og kommer til å være en viktig person i dens liv. Prøv å skrive ned det som er positivt, ikke heng dere opp i det negative.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...