Gå til innhold

Babyen min er så stor.....

Anbefalte innlegg

Har en babygutt som var på 3 mnd. kontroll i går (akkurat 3 mnd. gammel).

Ved fødselen var han 3840 gram og 52 cm.

Nå 3 mnd. gammel var han 66 cm og 7690 g.

Han får bare morsmelk, så da er det jo ingenting jeg kan gjøre med det.

Må si at jeg trener og spiser sunt, tar tran hver dag. Så tror nok kanskje det er melken min som er veldig næringsrik og fet....

Men synes liksom han er så stor....

Vel, vi har mange bekymringer vi mødre...helsesøster var positiv hun da, og sa at han klarer seg han der gutten din, med den er gode melken din.....

Jeg er jo glad jeg har god melk, men alikevel......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5210323-babyen-min-er-s%C3%A5-stor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan tenke meg at han er kjempe søt og god..;) syns de søteste babyene er de som er god å rundt..med masse valker på beina...og stor dobbel hake.... uansett, han går nok av seg alt "valpefettet" når han begynner å gå... husker naboen sin jente. hun var kjempe god å rundt..men noen måneder etterpå når hun hadde begynt å gå kjente jeg henne nesten ikke igjen for da var hun strekt seg..og blitt mye tynnere...

Annonse

Ja da er det liiiiiiike før vi havner ut på gattisen her med en diskusjon om mm vs. mme. Vet ikke helt om kommentaren om SUNT fett (skjønner ikke behovet for å skrike det ut) var ment for å provosere, men tror nok du irriterer noen her inne nå:)

Han er jo bare 3mnd tross alt.Bare vent til han blir eldre.Gutten min veide 7800g da han var 3,5mnd(4200g ved födsel).Han fikk mest de förste 3mnd,sä litt mindre de neste mnd. til han ble over 6mnd.Ikke vär bekymret.Jeg har en gutt pä snart 11mnd. som er god og rund.Han veier vel rundt 12kg nä.

Da han vär rundt 8mnd gikk jeg pä kontroll og da hadde han i löpet 3mnd fätt bare 1kg,legen sa at det er fordi de kun fär rundt 300g pr.mnd da de er sä gamle.

Kos deg men en liten bolle du :-)

Min gutt har ca de samme målene. På percentliskjemaene er det job are på lengden at de skiller seg ut i str, ikke sant? Vekt i forhold til lengde er jo helt på snittet! Deilig at de har litt å gå på, det flater nok ut, etter hvert. Det ser jeg i alle fall på min lille gutt. Nærmer seg 5 mnd, og er bare 7,8kg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...