//melle Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Jenta vår har nå fylt tre og det kunne vært fint om hun sluttet med bleie før hun begynner i barnehage til høsten. Har ikke trent henne, kun hatt en potte stående som hun mest har lekt med. I det siste har hun sittet litt på do (med ring) før hun pusser tenner om kvelden. Det hender hun tisser, men det kan like gjerne komme på gulvet rett før hun setter seg. Har ikke kontroll altså. Men hun synes det er fint å sitte der og få tørke seg etterpå. Vi prøvde å innføre at hun skulle gå på do etter hvert måltid, men da løp hun bare vekk og gjemte seg. Har noen tips til hvordan vi kan gripe an dette? Noen lykkes så vidt jeg skjønner med hurtigkur over 1-2 uker. Mye søl og vasking, men fort gjort. Hvis vi tar det langsommere, bør hun da settes på do regelmessig, eller er det bedre å bruke andre metoder? Eller er det beste å snakke litt om det innimellom og la henne slutte når hun selv blir klar?
//melle Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. mai 2006 P.S. Barnehagen er i utlandet. Der er det nok ingen treåringer som går med bleier. Så jeg er både redd for at hun skal bli ertet og at personalet skal synes at det vil være brysomt med bleiebarn..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Har hun truser da? Ta henne med på butikken å la henne få velge ut trusene selv. I andre land tar de bare av bleien på barna og lar de gå uten. Så får de barne tisse på seg så mye de vil. Da lærer de å kontrollere det (?). Hvordan det fungerer vet jeg ikke, men det hjelper sikkert (?). Litt drastisk etter min mening, men det går jo an når det er sommer og varm ute. Jeg prøvde klistremerke belønning til jenta mi. Hver gang hun tisset på do fikk hun ett klistremerke og ett enda større et om hun bæsjet på do. Vi hadde klistremerker i en klistremerke bok og hun fikk vege seg en selv når hun hadde vært på do. Men etter en stund så var det ikke noe stas noe mere, så vi måtte finne på noe annet. Men det hjal på for å få henne til å begynne å gå på do. Jenta mi ville inn på lekerommet på IKEA, men siden hun ikke var 3 år enda, så kunne hun ikke det. Det var 1 mnd til hun ble 3 år. Og jeg sa at det er de store barna som får inn der, og store barn bruker ikke bleie. Så når du har sluttet med bleien så får du inn der å leke. Og hun ville tydeligvis inn dit, for 1 uke senere hadde hun sluttet med bleien på dagtid. (hun fikk ikke komme inn dit da, for hun måtte ha fylt 3 år. Enda det var bare 2 uker før. Grrr) Men hun sluttet med bleien iallefall og fikk velge ut seg en ting på butikken som plaster på såret for at hun ikke fikk på lekerommet enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå