Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg mistet spira våres søndag den 21.mai.. Gikk i 17.mai tog og koset meg( for til jule tider skulle jeg få et barn) jeg ser så mange gravidemager nydlige barn på denne dagen.. Men 4 dager senere sitter jeg i stua mi og føler at nå er det noe som jeg ikke helt vet hva er.. Jeg gikk så mye på do denne dagen følte jeg skulle tisse hele tiden da jeg så det kom blod på papiret...HVA.. er dette!! Var mye inne på BIM og leste alt om blødninger,utflod ogSA\MA!! Men trudde det skulle gjøre vondt blø masse, ja det var mye jeg lurte på. Jeg har blitt veldig overrasket at det er så mange av oss som opplever dette i rundt uke7(jeg var det) og mange uke 10 og 12++. Ringer til legen, jordmor eller på legevakten så syndes jeg at det er mange her som har får dårlige hjelp og tilsyn.. Jeg ringte til jordmor og hun sa bare vent å se visst du er urolig så bestill deg en UL på et privat jordmor!! Takk for den tenkte jeg..Ingen ting om hun ville se meg om noen dager eller lykke til hade!! Men mannen min tok det veldig hardt som fikk meg enda mere ned i sorg!!Håper det klaffer til oss alle som har gått gjennom noe så sorgelig opplevelse.. Vil bare ønske alle dere masse lykke til videre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5209895-noen-som-har-hatt-sa-ma-i-dem-siste-dagene/
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #2 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg vil ta helsepersonell litt i forsvar. Mistet også nå i mai . Hadde termin i januar, så var ca 6 uker på vei. For meg så var det vel bare mest som en kraftig menstruasjon. Mye blod, og klumper. Men jeg følte meg ikke dårlig, og siden jeg følte meg svært sikker på at dette var en spontanabort (selv om jeg aldri har hatt det før), følte jeg ikke noe behov til å kontakte helsevesenet. Jeg vet det er mange som er urolige rundt graviditet, men i de aller fleste tilfeller så ordner kroppen opp selv. Og selv om SA er en utrolig kjip og trist ting, er det svært vanlig, og fint lite å gjøre med det. Dette vet også helsepersonell. Det svaret du fikk av jordmor var vel egentlig helt riktig, og selv om hun kanskje ikke bidro med den trøsten du trengte akkurat der og da, så er det strengt tatt ikke hennes oppgave. Og med tanke på hvor mange engstelige gravide kvinner som går der ute som blør tidlig i svangerskapet (SA eller andre blødninger), er det ikke rart man ikke får time hos jordmor på dagen. MEN! Når det gjelder sitt møte med helse-Norge bør man passe på!! En kjenner sin egen kropp best og det er viktig å lese om sin egen helsesituasjon før man tar kontakt med helsepersonell. Dermed har man en god innsikt i akkurat hva man trenger av medisinsk hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5209895-noen-som-har-hatt-sa-ma-i-dem-siste-dagene/#findComment-5210883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå